Na tom, že úsekové měření v tunelech řidiče kontrolovat nebude, se předevčírem shodl místopředseda spolku Brno autem a brněnský zastupitel David Pokorný s městským radním pro dopravu Petrem Kratochvílem. „Zavedení úsekového měření tam prozatím skutečně neplánujeme. Nechceme totiž momentálně řidičům dopravu ještě víc komplikovat,“ vysvětlil radní.

Možnost zavedení opatření v Husovicích ale do budoucna nevyloučil. „Nyní nemůžeme předpokládat, jak se situace vyvine. O měření začneme uvažovat v případě, že tam naroste provoz nebo například počet nehod,“ uvedl Kratochvíl.

Představitelé spolku Brno autem proti návrhu protestovali už dřív. „Úsekové měření podle mě slouží především jako kasička pro město. Nevěřím tomu, že má blahodárný dopad na bezpečnost. Nehod způsobených překročením rychlosti, což je jediná příčina, kterou úsekové měření může ovlivnit, je minimum,“ zdůvodnil nesouhlas Pokorný.

Snahu o zavedení měření kritizují také někteří řidiči. „V Husovických tunelech je podle mě doprava bezpečná. Za dobu jejich existence se v nich stalo relativně málo havárií. Podobnou kontrolu bych tam vnímal jen jako buzeraci,“ komentoval Brňan Adam Kučerovský.

I přes kritiku je stále ve hře zavedení úsekového měření třeba v Jihlavské, Pionýrské či Ostravské ulici, jak už Brněnský deník Rovnost dřív informoval.

Za účinný nástroj ke zpomalování aut považují úsekové měření policisté. „Pokud o něm řidiči vědí, rychlost auta v daném místě automaticky sníží,“ argumentoval policejní mluvčí David Chaloupka.

Zvýšit bezpečnost může využití vyšší kontroly také podle krajského koordinátora Besipu Pavla Čížka. „Měření sice není u řidičů oblíbené, ale prozatím jednoduše nemáme žádnou jinou alternativu, jak ukáznit ty, kteří rychlost překračují,“ vysvětlil expert.

Vhodným místem pro zavádění úsekového měření jsou podle něj okrajové části měst. „Hodí se také v oblastech, kde řidiči dlouhodobě maximální povolenou rychlost nedodržují. Myslím si, že konkrétně tunely příliš rizikovými místy nejsou, ale zase v nich už je zabudovaná technika pro odesílání dat, kterou je možné využít,“ dodal koordinátor Besipu.

Úsekové měření

- novinka: v Husovických tunelech úsekové měření prozatím nebude

- proč: kvůli zbytečnému zkomplikování dopravy po zavedení opatření

- budoucnost: radní pro dopravu Petr Kratochvíl pozdější zavedení měření v tunelech nevyloučil

- kritika řidičů a spolku Brno autem: zbytečné vybírání peněz na pokutách

- názor odborníka na bezpečnost: jiná varianta pro ukáznění řidičů než měření není