Ve frekventované ulici Selská nový radar testují už od minulého týdne. Avšak podle vyjádření nové starostky městské části Ludmily Kutálkové je tahle problematika stále ve stavu jednání. „V týdnu došlo k výpadku. Pokud to počasí dovolí, tak budeme doměřovat o víkendu. Poté se na základě analýzy rozhodneme, zda budeme v měření pokračovat i dál," vysvětlila Kutálková.
Povědomí o moderním měření rychlosti zatím nemá ani obyvatelka přidružené části Miroslava Lukešová. „Je pravda, že aut tu jezdí hodně, ale tato informace se ke mně zatím nedostala. Možná je to i tím, že jsem dnes ještě neměla čas nakouknout do našeho aktuálního zpravodaje. Máme teď spoustu novinek, nedávno se nám měnila i starostka,“ sdělila Deníku obyvatelka Obřan.
V Maloměřicích se s používáním radaru objevily nečekané komplikace. Rušnost v tomto úseku se měřila pouze v jednom směru, a to z centra směrem na Obřany. Sčítání dat probíhalo jen necelý týden, a to od pondělí 28. listopadu do pátku 2. prosince pomocí zařízení RoadPod VT. Přesto byl celkový počet projetých aut poměrně vysoký.
Od pondělí do pátku tu projelo bezmála devatenáct tisíc vozidel. Auta místem projela rychlostí v průměru pětapadesát kilometrů za hodinu, nejvíce pak necelou stovku. „Přístroj jsme nainstalovali minulé pondělí. Bohužel se senzory v pátek uvolnily, takže je na konci tohoto týdne musíme připevnit ještě jednou,“ sdělil dodavatel senzorů Vojtěch Helikar.
Dodavatel senzorů v těchto australských mobilních zařízeních spatřuje hned několik výhod. Tvrdí, že vyhodnocení je rychlé a probíhá na základě krátkých, většinou týdenních zpráv. Městská část tedy během krátkého času ví, kdy je v místě dopravní špička nebo malý provoz. Radar navíc zaznamená i kategorii dopravního prostředku.
Podobné zařízení v současnosti už funguje ve Vranovicích na Pohořelicku, ovšem častější využití má v zahraničí. Radary se používají v Německu, Rakousku, Skandinávii nebo ve Velké Británii.