Lerch nejprve pracoval jako mistr ve výrobním družstvu Družena, ale protože s manželkou založili rodinu, začal se poohlížet po lépe placené práci. „Říkal jsem si, že by mě mohlo řízení bavit, tak jsem se přihlásil na dopravním podniku. Lákala mě i možnost přesčasů. Zrovna zahajovali provoz nových trolejbusových linek a otevírali kurz pro řidiče, tak jsem do něj nastoupil. Nikdy jsem nelitoval," sdělil třiasedmdesátiletý Miroslav Lerch.
Když začínal, jezdily v Brně trolejbusy jen do Šlapanic a městských části Žabovřesky a Královo Pole. Lerchovou nejoblíbenější linkou je 33. „Každý den je jiný, jezdím městem, poznávám nové lidi. Za ta léta už vím, které cestující na zastávkách potkám. S některými už se zdravíme nebo se na sebe usmějeme," doplnil Lerch.

Za svou kariéru najezdil řidič přes dva miliony kilometrů. Za padesát let profesní kariéry se řada věcí změnila. „Vozy, trasy, cestující. Něco k lepšímu, něco k horšímu. Řekl bych, že cestující bývali více přátelští," usmál se.
Vedení dopravního podniku Lerchovi ve čtvrtek poděkovalo za jeho služby. „V dnešní době zní padesát u jednoho zaměstnavatele jako sci-fi. Za mě to vypovídá o neuvěřitelné vytrvalosti, pokoře a trpělivosti. Jeho práce si vážím a doufám, že padesátkou jeho služba u nás nekončí," řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.