Lerch nejprve pracoval jako mistr ve výrobním družstvu Družena, ale protože s manželkou založili rodinu, začal se poohlížet po lépe placené práci. „Říkal jsem si, že by mě mohlo řízení bavit, tak jsem se přihlásil na dopravním podniku. Lákala mě i možnost přesčasů. Zrovna zahajovali provoz nových trolejbusových linek a otevírali kurz pro řidiče, tak jsem do něj nastoupil. Nikdy jsem nelitoval," sdělil třiasedmdesátiletý Miroslav Lerch.

Když začínal, jezdily v Brně trolejbusy jen do Šlapanic a městských části Žabovřesky a Královo Pole. Lerchovou nejoblíbenější linkou je 33. „Každý den je jiný, jezdím městem, poznávám nové lidi. Za ta léta už vím, které cestující na zastávkách potkám. S některými už se zdravíme nebo se na sebe usmějeme," doplnil Lerch.

Redakce Brněnského deníku Rovnost na zdevastované chytré zastávky na Moravském náměstí v Brně upozornila před víc než pěti týdny. Na slibovanou opravu stále čekají.
Zdemolované chytré zastávky v Brně: stále bez slibované opravy, víme proč

Za svou kariéru najezdil řidič přes dva miliony kilometrů. Za padesát let profesní kariéry se řada věcí změnila. „Vozy, trasy, cestující. Něco k lepšímu, něco k horšímu. Řekl bych, že cestující bývali více přátelští," usmál se.

Vedení dopravního podniku Lerchovi ve čtvrtek poděkovalo za jeho služby. „V dnešní době zní padesát u jednoho zaměstnavatele jako sci-fi. Za mě to vypovídá o neuvěřitelné vytrvalosti, pokoře a trpělivosti. Jeho práce si vážím a doufám, že padesátkou jeho služba u nás nekončí," řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.