Chystají se k tomu u Bavor na Břeclavsku a u Pasohlávek a Nové Vsi na Brněnsku. „Děláme to, aby v následujících deseti letech byla silnice bez větších dopravních omezení,“ uvedla za Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková. Opravy mají začít v červenci nebo v září.

Po mostu přes Nové Mlýny normálně projede až dvanáct tisíc aut denně. Doprava se nyní přesunula na objízdné trasy. Jednou z dotčených obcí je i Drnholec. Tamní starosta Jan Ivičič snahu silničářů vítá. „Od rána máme úplně ucpanou obec. Kamiony mají tendenci na některých místech v obci zaparkovat a přespávat,“ poznamenal. Zpětnou vazbu zatím nemá.

Očekává, že hustota dopravy ještě vzroste. „Hlavně od července se ke kamionům přidají osobní auta, která pojedou na jih do Chorvatska nebo Itálie. Přes Drnholec bude jezdit polovina Polska,“ řekl.

Silničáři nabádají řidiče k trpělivosti. „Doprava je zhruba stejná jako předtím na I/52, ale stav silnic je špatný. Sice občas některé úseky zalátají, ale rozbité je to pořádně,“ podotkl třeba řidič Michal Švrček.

Oprava mostu přes Nové Mlýny pokračuje zatím podle harmonogramu. „Měl by být průjezdný v prosinci tohoto roku,“ doplnila Trubelíková.