Potíže může způsobit hlavně trasa silnice R43 z Brna na sever. Ta není právoplatně zakreslena v současném krajském územním plánu, a tak s ní podle některých právních názorů nemůže Brno dnes počítat ani v připravovaném územním plánu.
Podle náměstka brněnského primátora Ladislava Macka však nejsou tyto obavy oprávněné. „Jsme přesvědčeni, že postupujeme v souladu se zákonem. Vrátit projednávání nového územního plánu na začátek by neprospělo nikomu, snad jen odpůrcům různých dopravních staveb,“ konstatoval Macek.
Spor o vedení R43 se podle něj podobá sporu o to, zda bylo první slepice nebo vejce. „Pokud nebude zpracován územní plán Jihomoravského kraje, nemůžeme v tomto rozsahu schválit ani územní plán Brna. Připravovat ho však můžeme,“ uvedl.
Součástí této přípravy jsou i diskuze s lidmi i autory plánu, které už od listopadu magistrát pořádá. „Od ledna budeme z těchto diskuzí pořizovat videozáznamy, aby si je mohli na internetu pustit i ti, kteří se na debatu nedostanou,“ slíbil Macek. Město tak reaguje i na kritiku účastníků předchozích debat, kterým vadil stísněný prostor v určené místnosti.
Další diskuze s odborníky připravují pro své obyvatele jednotlivé městské části, chystají se k tomu například ve Slatině či Medlánkách. „Živě se o něm bude mluvit určitě i v Komíně, který má být s Medlánkami nově propojen silnicí,“ podotkl místostarosta Medlánek Tomáš Slanina. Termíny diskuzí však městské části teprve domlouvají.
středa 12.1.od 16.00 do 19.00
středa 19.1. od 16.00 – tématická beseda o řešení dopravy
středa 2. 2. v 16.00 – tématická beseda o nákupních centrech a občanské vybavenosti
Místo: Kounicova 67, zasedací místnost č. 426