Letadlo dosedá na dráhu, a přibližuje se k budově letiště. Na chvíli zpomaluje, aby jej přivítala slavobrána z vodních proudů. Stříkačky hasičů však selhávají a letadlo zastavuje bez slavobrány. Cestující vystupují, aby si prohlédli brněnské letiště. Mezi nimi i Michal Novák s dcerou. Na sobě má oblečení ve stylu třicátých let, kdy linka vznikla. „Máme rádi historii a období před druhou světovou válkou. Letenky na mimořádný let jsme vyhráli šťastnou náhodou. Let je zatím úžasný,“ pochvaluje si cestující.
Novináři mohou nahlédnout do kokpitu. V malém prostoru je množství ručiček, ukazatelů, ve kterých laik nemá šanci se vyznat. Odvážlivci si zkouší sednout na místa pilotů. Mimořádný let pilotuje Richard Piras. „Let byl zatím příjemný, z Piešťan do Brna trval asi dvacet minut. Bohužel se nám kvůli nízké oblačnosti nepodařil přelet nad Otrokovicemi. Letectví se od roku 1937, kdy linka poprvé vzlétla, kompletně změnilo, nadšení z létaní ale zůstalo dodnes,“ říká kapitán. Podle něj je rozdíl mezi cestováním letadlem před osmdesáti lety a dnes stejný, jako mezi jízdou novým Mercedesem a autem z poloviny minulého století.
Naposledy pravidelná linka na trase Piešťany-Praha přistála v Brně v roce 2012. Poté ji aerolinky zrušily. „Z Tuřan do Prahy se létá i v dnešních dnech, jde ale o soukromé nebo nákladní lety,“ vysvětluje ředitel tuřanského letiště Tomáš Plaček. Před osmdesáti lety letadla na lince Praha-Piešťany však přistávala ještě v brněnských Černovicích, do Tuřan se přestěhovala na konci padesátých let.