Nyní začnou pracovníci ústředních dílen pracovat na interiéru vozu. „Nejnáročnější práce máme za sebou. Poté, co jsme odstrojili celý vůz, narazili jsme na značně zdeformovanou karoserii, kterou bylo nutné z velké části opravit, museli jsme vyměnit většinu nosných prvků,“ popsal dosavadní práce generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Tramvaj byla vyrobená v roce 1977 a stav odpovídá jejímu stáří. Doposud se nedočkala žádné větší rekonstrukce. „Rám vozidla, karoserie včetně střechy i vnitřní vybavení byly značně zkorodované. Na druhou stranu vůz nikdy nevozil cestující, protože sloužil výhradně jako výcviková tramvaj pro řidiče, a tak byl z tohoto pohledu v poměrně dobrém stavu,“ vysvětlil technicko-provozní ředitel Vítězslav Žůrek.

Do vozu teď pracovníci budou montovat elektrické kabely a vnitřní vybavení, jako jsou například sedadla a kabina řidiče. Ta bude funkčně i vizuálně odpovídat původnímu provedení, řidiči zde ale najdou i moderní prvky, které budou citlivě skryté, aby nenarušovaly původní vzhled vozu. Po dokončení oba články v ústředních dílnách spojí a vozidlo přesunou na zkušebnu, kde otestují elektrické funkce tramvaje. „Tím práce našich zaměstnanců na opravě pražského vozu nekončí. Následovat bude převoz do Prahy, kde tramvaj absolvuje zkušební jízdy a technickobezpečnostní zkoušku. Poté vůz předáme," doplnila mluvčí dopravního podniku Barbora Doležalová.