Cyklisté chtěli upozornit na problémy v dopravě na kole a ignoraci cyklistů, svými koly zabrali místa vyhrazená zastupitelům. Se sociálním demokratem Miloslavem Humpolíčkem se dokonce dostali do ostrého sporu. Svým autem zamířil přímo na lidi. „Všechny politické strany měli při kandidatuře do zastupitelstva v programu bezvýhradnou podporu cyklistické dopravy a cykloturistiky. Letos ale dá město na cyklodopravu jen tři miliony korun. To je sotva půl procenta rozpočtu. Přitom existuje levné a účinné řešení problémů. K dispozici je generel dopravy. Doporučuje například vymezení cyklopruhů,“ prohlásil aktivista skupiny cykloguerilla Martin Špaček.

Cyklisté ve Veselé ulici také sami provizorní cyklopruh nakreslili. „Zastupitelé pořád mluví u tom jak je to drahé. Jenže my pruh vyznačili za půl hodiny a ještě to byla zábava,“ podotkl další z cyklistů Jan Jokl.

Zpočátku spíše úsměvný protest se už před osmou ráno vyhrotil při příjezdu zastupitele sociální demokracie Humpolíčka. Místopředseda komise bezpečnosti a veřejného pořádku brněnské rady jedno z kol na parkovacím místě odsunul a na uvolněné místo se snažil zajet. Po té, co mu aktivisté zablokovali cestu naznačil najetí mezi ně. Pak se strhla vzájemná hádka. „Mám pocit, že jsme se vrátili do roku 1987. Soudruh Humpolíček do nás najížděl,“ rozčiloval se Špaček.

Přímo při zasedání zastupitelstva ovšem bývalý místostarosta brněnského Králova Pole jakékoliv násilí popřel. „Před půl osmou jsem najížděl na parkoviště a zjistil, že na místě vyhrazeném zastupitelům města jsou kola. Jedno jsem odsunul a najížděl na své místo. Šest lidí si přede mne stouplo a začalo mi auto odtlačovat. Celou dobu jsem vystupoval slušně. Naopak protestující mi poškrábali auto,“ bránil se Humpolíček.

Jeho stranickou kolegyni Naděždu Křemečkovou protest také pohoršil. „Cyklistům se podá prst a chtějí celou ruku,“ prohlásila na adresu aktivistů zastupitelka.

Primátor Roman Onderka zároveň odmítl, že se město cyklostezkám nevěnuje. „Zabývali jsme se tím v minulém volebním období a stejně aktivně se budeme stavěním tras pro cyklisty i v tom současném,“ řekl Onderka. Podobný názor má i brněnský radní Pavel Blažek. „Lidé samozřejmě mají na protest právo. Ale je zbytečný, cyklostezky stavíme,“ podotkl Blažek.

Podle Dareka Galleho ze sdružení Brno na kole ovšem politici dělají chybu, když při snaze pomoci cyklistům stavějí nákladné cyklistické stezky. „Je sice hezké, že se staví stezky podél řek. Jenže ty jsou jen pro cykloturistiku. Do práce se po nich nedostaneme. My potřebujeme cyklistické pruhy v ulicích a také mít kde u úřadů či škol zaparkovat svá kola,“ upozornil Galle.