Nedávno vypsali zakázku za 280 milionů korun na jejich dodání pro čtyřicet vozů. „Obměna vozového parku trolejbusů je náš dlouhodobý cíl, který se nám nedaří naplnit. Loňskou zakázku na nové vozy vyšetřuje antimonopolní úřad a do jeho ukončení jeho vyšetřování nemůžeme uzavřít jinou smlouvu, i když jsme vypsali další soutěž,“ vysvětlila mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Cestující mají smontováním dílů do trolejbusů získat moderní klimatizované a nízkopodlažní vozy. „Rozdílů mezi složenými a novými si lidé na první pohled snad ani nevšimnou. Třeba montovaní Draci jsou k nerozeznání od zcela nových šalin,“ podotkl Brňan Martin Novotný.

O sestavení nových trolejbusů z dílů diskutují v dopravním podniku dlouhodobě. „S podobnými projekty totiž máme zkušenosti, smontovali jsme tak třeba tramvaje Vario, Draky nebo trolejbus Mario. Tím, že jsme loni ukončili generální opravy trolejbusů typu 21Tr, máme navíc pro kompletace trolejbusů volné kapacity a zkušené pracovníky, kteří se projektu mohou věnovat," sdělila Tomaštíková.

Do budoucna plánují v dopravním podniku část vozů pořídit jako nové a část jich získat díky smontování vlastními silami.

Dosud posledním projektem vlastního sestavení vozů z dílů jsou pro dopravce tramvaje pojmenované jako Draci. „Příští týden vyjede do ulic osmý Drak, do konce roku jich bude devět," upřesnila Tomaštíková.