Pokud se chtějí lidé do Myslínovy ulice dostat v současnosti bezpečně, musí nádraží složitě obcházet. O prodloužení podchodu už dříve uvažovali představitelé městské části. Vítají jej i zástupci Drážní inspekce. „Každý postavený podchod snižuje riziko střetu vlaku s člověkem. Cestující nemá důvod vstupovat na koleje,“ konstatoval mluvčí Martin Drápal.

Správa železniční dopravní cesty v současnosti žádá o posouzení vlivu přestavby na životní prostředí. Zveřejnila dokument, podle nějž je možné začít stavět v roce 2020. „Je to nejbližší možné datum,“ potvrdila mluvčí správy Kateřina Šubová.

Dodala, že při rekonstrukci také půjde k zemi současná nádražní budova. „Počítáme s její demolicí a výstavbou nové,“ sdělila Šubová.

Ilustrační foto.
Brněnští radní jednají o novém velodromu. Stát by mohl za tři roky

Nová budova má být menší oproti té současné. „Vzniknou tam volné plochy, které chceme využít k postavení další budovy vedle. Chceme tam pobočku České pošty, městské policie a celní správy,“ sdělila královopolská starostka Karin Karasová. Strážníci v současnosti mají nejbližší služebnu v Řečkovicích.

V blízkosti nádraží plánuje vedení městské části postavit také nový parkovací dům s alespoň 150 stáními.

Zatím není jisté, kolik bude úprava okolí nádraží stát. „Čekáme na dopravní studii, která má být hotová zhruba do dvou měsíců,“ řekla Karasová.

Klobásky na stromech a čepované pivo přímo z kašny čekalo ve středu na náměstí brněnské Staré Radnice na Brňany při oficiálním otevření kryté tržnice na Zelném trhu.
Je poloprázdná a na vyhlídku nemůžou vozíčkáři, kritizují lidé otevřenou tržnici

Železničáři chtějí opravit také stávající nástupiště. Cestujícím usnadní přístup k vlaku výtahy, které budou u každého z nich. „Součástí stavby je i komplexní rekonstrukce koleje číslo jedna z Maloměřic do Kuřimi,“ uvedla Šubová.

Rekonstrukci oceňují také České dráhy, od kterých Správa železniční dopravní cesty nádraží loni v červenci převzala. „Cestující si nepochybně zaslouží kvalitnější zázemí,“ zhodnotil mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Opravit královopolské nádraží chtěl už v roce 2010 tehdejší starosta městské části Ivan Kopečný. Chtěl postavit nádražní futuristickou budovu ve tvaru vážky. Vedení města ale jeho tehdejší plány odmítlo.

Po podepřeném mostě v Černé Hoře ve středu projela první auta.
OBRAZEM: Konečně úleva. Silničáři otevřeli část mostu u Černé Hory