Brněnská Wannieck Gallery se už od rána plní vdavekchtivými slečnami, páry i jednotlivci. Chtějí vědět, co je ve svatebním světě moderní a jaké jsou trendy. A mají opravdu z čeho vybírat. „V současné době lidé dbají hlavně na kvalitu provedení a originalitu svatebního oznámení. Hodně oblíbené jsou i fotografie snoubenců,“ vysvětluje Hana Tylová z brněnské firmy Japos. Oznámení pro třicet lidí vyjde asi na patnáct set korun.

Potvrzuje to i Ivana Zádrapová, která si právě listuje svatebním katalogem. „Chceme něco jednoduchého, aby se nám to oběma líbilo,“ obrací se na přítele. Ten jen rezignovaně kroutí hlavou.

Načerpat inspiraci přišli i snoubenci Lea Šebestová a David Michálek, kteří se chtějí do roka brát. „Chceme vidět svatební šaty, boty, prstýnky, dekorace. Možná i možnosti uspořádání svatební tabule,“ zamyslí se.

Na přehlídkovém mole se zrovna prochází modelky všech typů pleti, s různě barevnými a učesanými vlasy, které předvádí kolekci svatebních šatů. Pozadu nejsou ani pánové, kteří se promenádují v módních nablýskaných oblecích a fracích. Ne u všech se však setkají s úspěchem. „Přehlídka je hezká, veletrh inspirativní, ale ty šaty se mi moc nelíbí. Ani jedny mě opravdu nezaujaly,“ stěžuje si Kristýna Zapletalová.

Více než šaty sleduje svatební prstýnky. „Chtěla bych bílé zlato s kamínkem. Pro přítele bez,“ plánuje. Podle odbornice na svatební prstýnky z firmy Lucie Gold je bílé a růžové zlato v kurzu. Za pár dají snoubenci asi dvanáct tisíc korun.

Hlas moderátora vyzývá všechny v sále, aby se zúčastnili soutěže o svatbu zdarma. Většina párů neváhá a nechá se zapsat do losování. Co kdyby se mohli nechat do obřadní síně svézt nablýskanou limuzínou, která stojí před galerií. „To už stojí za to,“ komentuje auto kolemjdoucí.