Dělníci husovickou vozovnu dostavili v roce 1928. „Původně tady parkovaly tramvaje. V roce 1971 se přestěhovaly do Medlánek. Nyní si zde řidiči vyzvedávají trolejbusy," vypráví davu provozní ředitel brněnského dopravního podniku Jiří Valníček.

Jakmile dokončí výklad, dav nadšenců do hromadné dopravy pádí do hlavní haly. Jen aby jim nic neuniklo. V hale, kde nocují trolejbusy, se o ně technici čtyřiadvacet hodin denně starají, aby vozy byly v nejlepší formě. Pro opravu podvozku je v hale vyhloubeno několik prohlubní, aby technici mohli vozy pohodlně opravovat.

Opravářem se chce stát také čtyřletý syn Marie Klimkové. „Teď sejdu po schodech dolů a budu se starat o trolejbusky, aby nebyly nemocné," upozorňuje svou matku.

O kousek dál si povídá zeť se svým tchánem. „Takže ty staré tady neuvídíme. Musíme počkat až otevřou vozovnu v Komíně. Dneska si alespoň důkladně prohlédneme nové jedenatřicítky," pochvaluje si moderní trolejbusy Martin Procházka.

Dav nyní z haly přechází ke strojovně, před kterou parkuje vůz se zdvižnou plošinou. Na tu se drápe také Roman Kabelka se svým synem. „Vcítil jsem se do role techniků, kteří nahazují spadlé troleje. Musí to být nádherná práce," kochá se výhledem po areálu Kabelka.

Na závěr exkurze lidé procházejí strojovnou, kde se v minulosti pracovníci dopravního podniku v zimě dokonce saunovali. „Prošli jsme na Dačického ulici. V minulosti na ni projížděly tramvaje, dokud tady ještě parkovaly," doplňuje další nadšenec Milan Boháč.