Vědci prototyp vozítka stále zdokonalují. „Za poslední měsíc jsme vylepšili spoustu věcí. Například jsme kameru umístili na přední kolo, aby byla blíž povrchu a zlepšilo se rozlišení,“ popsal Tomáš Götthans z brněnské techniky.

Další novinkou na tříkolce je také zařízení, které dokáže měřit vzdálenosti jednotlivých bariér. „Když vlastnoručně měříme sklon a vzdálenost, na chodníku často lezeme po kolenou. Vozítko nám velmi pomůže,“ komentoval Radovan Prokeš ze společnosti CEDA. Podle něj je velkou výhodou stroje jeho rychlost. Za den dokáže zmapovat trasu o délce až čtyřicet kilometrů.

Vývojáři po novém roce začnou s prvním měřením v terénu. Zároveň pracují na nové aplikaci, která usnadní hendikepovaným lidem pohyb i v interiérech budov či v městské hromadné dopravě.

LUCIE KOHOUTKOVÁ