Vědci prototyp vozítka stále zdokonalují. „Za poslední měsíc jsme vylepšili spoustu věcí. Například jsme kameru umístili na přední kolo, aby byla blíž povrchu a zlepšilo se rozlišení,“ popsal Tomáš Götthans z brněnské techniky.

Ilustrační foto.
Na dálnici D2 se srazily dva kamiony. Cizinec se těžce zranil

Další novinkou na tříkolce je také zařízení, které dokáže měřit vzdálenosti jednotlivých bariér. „Když vlastnoručně měříme sklon a vzdálenost, na chodníku často lezeme po kolenou. Vozítko nám velmi pomůže,“ komentoval Radovan Prokeš ze společnosti CEDA. Podle něj je velkou výhodou stroje jeho rychlost. Za den dokáže zmapovat trasu o délce až čtyřicet kilometrů.

Vývojáři po novém roce začnou s prvním měřením v terénu. Zároveň pracují na nové aplikaci, která usnadní hendikepovaným lidem pohyb i v interiérech budov či v městské hromadné dopravě.

LUCIE KOHOUTKOVÁ