Dvaačtyřicátý ročník představí přes dvě stě padesát vystavovatelů a téměř šest set značek oblečení, obuvi a doplňků. „Letos přibylo asi padesát nových firem. Dvacítka vystavovatelů přijela z různých zemí, například Indonésie, Japonska nebo Brazílie," uvedla ředitelka veletrhu Gabriela Vargová.

Návštěvníci najdou veletrhy ve dvou pavilonech. „Pavilon F ovládne výstava Kabo představující obuv a koženou galanterii. V pavilonu P lidé uvidí kolekce oblečení a stylových doplňků," upřesnila Vargová.

Každý den čeká diváky pět módních přehlídek. Mezi nejzajímavější z nich patří nedělní představení kolekcí světových návrhářů Pucciho a de la Renty, nebo indonéské návrhářky Dian Pelangi. Představí se i práce od studentů z Vyšší odborné školy oděvního návrhářství v Praze.

Velký důraz klade veletrh  na ekologii. „Příkladem je zóna Fresh Fashion. Mimo jiné se zde představí šperky a doplňky vyrobené z recyklovaných materiálů, jako jsou třeba počítačové chladiče nebo tlačítka z telefonů," řekla  Kateřina Hanko Pletichová, majitelka značky Lovemusic, kterou zóna Fresh Fashion rovněž představí.

Veletrh potrvá do středy dvacátého srpna. Přístupný je jen obchodníkům a lidem z módního oboru.

MARTINA HANUŠOVÁ