Stavbaři zapracují na úseku mezi Tomkovým náměstím a Rokytovou ulicí. „Na náměstí letos provedeme některé přípravné práce, které ale nijak neomezí provoz. Budou to například demolice objektů na Provazníkově ulici a zabezpečení skály vedle příjezdu k Husovickému tunelu,“ přiblížila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Podle ní budou letošní části staveb stát dvacet milionů korun.
Kromě něj se do druhé etapy posune také stavba okruhu v Žabovřeské ulici. „Zahájení druhé etapy plánujeme na letošní září,“ dodala Ledvinová. Jaká firma bude na stavbě pracovat, má být jasné v dubnu.
V Žabovřeské v této fázi vznikne nový tunel, který odkloní provoz tramvají a umožní rozšířit vytíženou dopravní tepnu na čtyři pruhy.
Případným omezením provozu při stavbě dalších úseků okruhu se zabývají i policisté. „Jakékoliv omezení provozu na městském okruhu je samozřejmě problematické. S Ředitelstvím silnic a dálnic i projektanty se snažíme nalézt optimální variantu pro objízdné trasy či případně pro provoz přes stavbu,“ zmínil policejní mluvčí Pavel Šváb.
Stavba dvou úseků okruhu
• Velký městský okruh v Brně se má letos začít rozšiřovat o dva další úseky.
• V Žabovřeské ulici v září odstartují práce na druhé etapě stavby. Její součástí je i odstřel svahu ve Wilsonově lese pro připravovaný tunel, který odkloní průjezd tramvají.
• Tunel umožní silnici rozšířit na čtyři pruhy.
• Dělníci letos začnou pracovat také na úseku mezi Tomkovým náměstím a Rokytovou ulicí.
S dlouhodobým omezením provozu však silničáři nepočítají. Většinu času budou řidiči v Žabovřeské ulici projíždět přes staveniště.
Řidiče vyženou jen na krátkou dobu. „Částečnou či úplnou uzavírku předpokládáme při odstřelu svahů Wilsonova lesa a případně i při úpravě provizorních portálů pro ražbu tunelu,“ popsala Ledvinová.
Současně se stavbou okruhu tam opraví brněnské městské společnosti třeba kanalizace, vedení vody či tepla. „Snažíme se vše zkoordinovat. Jednáme proto i s brněnskými teplárnami či vodárnami a kanalizacemi,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu a investice Robert Kerndl.
Právě při přeložkách inženýrských sítí místem řidiči opět neprojedou. „V těchto případě dopravu odkloníme maximálně na dva týdny,“ dodala Ledvinová.
S dlouhodobými výlukami po dobu stavby vůbec nepočítá brněnský dopravní podnik.
Na zlepšení dopravy v brněnských Žabovřeskách se těší třeba Radek Loukota, který místem projíždí pravidelně třikrát týdně. „Hlavně odpoledne se tam velmi zdržím,“ popsal už dříve řidič.