Letošní burza nazvaná Motortechna se nesla ve znamení padesátého výročí brněnského Veteran Automoto Clubu. Jeho členové vystavovali v pavilonu naleštěné pragovky, javy, vozy značky Laurin a Klement nebo Talbot, mezi kterými se také vyjímala žlutobílá auta totalitní Veřejné bezpečnosti. Všechny skvosty patřily majitelům z jižní Moravy.

„Je tu asi na sto veteránů. Většina exponátů pochází z předválečné doby. Venku před výstavištěm stojí také několik historických autobusů, máme tu i vojenskou techniku,“ vyjmenoval jeden z organizátorů Lubomír Slavíček.

Mezi auty a stánky s náhradními díly procházeli znalci a fanouškové veteránů i celé rodiny s dětmi. Podle organizátorů akce to bylo cílem spojení burzy a výstavy aut. „Dnes je veteranismus společenská a velice módní záležitost. Někteří majitelé veteránů přijdou v historických kostýmech, což se velice oceňuje,“ vysvětlil Oldřich Křižka z Veterán Automoto Clubu.

Jeden z nejstarších exponátů na výstavišti pocházel z roku 1930. „Auto je v naší rodině 40 let. Kdo byl původním majitelem, to nevím. U veteránů se dbá hlavně na originalitu, aby to bylo zachovalé,“ řekla manželka majitele černé „laurinky“.

Kolona starých autobusů se pak v půl jedenácté dopoledne vydala z výstaviště do Technického muzea v Řečkovicích. Letos se totiž sešly dva termíny. Motortechna a den otevřených dveří muzea. „Máme tady vystavených asi devět autobusů nebo trolejbusů, které jezdily v minulých letech Brnem. Lidé nejvíce vzpomínají u trolejbusu číslo 31, který velmi dlouho jezdil do Šlapanic a Slatiny. Většina exponátů je dodnes pojízdných,“ uvedl Jiří Hrubeš z Technického mu­zea.