Starší vzpomínali při obhlížení nablýskaných veteránů na mladá léta. Mladší na to, že kulatým autobusem také kdysi jeli a nejmladší nadšeně okukovali traktory, hasičská a vojenská auta i autobusy. Za lahůdku mezi čtyřiceti auty označovali fajnšmekři právě dva autobusy. Krémovou Pragu RNB v zájezdové a červenou Pragu RN v městské verzi.

„Takové autobusy jezdily v padesátých letech i v Brně. Městská verze má sedačky okolo oken, tak, aby se uprostřed dalo stát,“ popsal Jaroslav Tesařík. „Řídí se dobře. Má čtyři rychlosti a jede maximálně šedesátkou.“ Než autobusy koupil, byly to vraky. Na jejich renovaci pracovali šest let tři muži. Jedním z nich byl právě Tesařík. Neuvěřitelný poklad vytáhli z hasičské zbrojnice hasiči z Útěchova. Přivezli Zil, auto ruské výroby z padesátých let. Mezi jedinečné exponáty patřil i poslední evropský model Tatry 111 Demper a předválečný traktor.

„Je z Ruska z roku 1920. Kus trámu, kovová konstrukce, motor, kola a jedeme,“ popsal stroj organizátor akce Petr Němec. Stylové bylo i pódium. Pořadatelé ho vytvořili z trambusu Škoda 706 R. „Jde o takzvaného Krokodýla. Těchto aut nevyrobili moc. Mají extrémně nízkou valníkovou plochu, používali ho sklenáři nebo stěhováci. V tomto stavu je jediný v republice,“ upozornil Němec.