Rušno je zejména u těch, které nabízí také pohled pod kapotu, pokud mají motor vepředu. Hned u vchodu se návštěvníkům skýtá pohled na motor legendárního Velorexu, který má čtyři kola. To pro hadraplán není až tak obvyklé. „Vypadá to jako motor z trabantu,“ podivuje se nahlížející zvědavec. „Ba ne, to je tři sta padesátka, originál,“ upozorňuje Josef Střelec stojící hned vedle několika Velorexů, mezi kterými je také jedna zmenšenina.

Kromě veteránů české výroby se po obvodu pavilonu blyští také zástupci zahraničních značek. Přitáhly pozornost objektivu Petra Maláška. „Na to, že je to Amerika, je nesmírně designově povedená. Hlavně ty blatníky,“ podotýká když míří objektivem na červený vůz Chevrolet Corvette Stingray. Za ním je také model první generace s označením c1.

Ilustrační foto.
Trať po skále? Brno hledá trasu tramvaje do sídliště Kamechy

Mezi auty po obvodu jsou sem tam umístěné také motocykly, více jich je shromážděno ve středu kulatého prostoru. „Na auta a motorky se jezdím dívat rád, vzpomínám si, že mi kvůli brněnskému autosalonu psával otec i omluvenky do školy,“ říká pobaveně David Růžička stojící vedle několika dvoustopých zástupců značky Jawa. Očima přitom porovnává model přezdívaný jako Pařez s Jawou 555.

Kromě výstavních exponátů v celku si v hale i před ní zájemci kupují náhradní díly, staré hračky a retro vybavení domácností. Řada z nich už totiž nejde v obchodech sehnat.