S opravou Veveří Brno-střed souhlasí. „Nemáme problém s nápadem na přestavbu ulice. Pěší zóna mezi Pekárenskou a Smetanovou ulicí je pro nás ale nepřekročitelnou překážkou. Starostovi jsme proto doporučili podat vůči tomuto záměru námitku,“ uvedl radní městské části pro dopravu Jan Mandát.

Návrh bývalých brněnských radních počítal s tím, že do Veveří pustí jen auta, která v ní začínají nebo končí. Navíc by se doprava přesunula ze stávající silnice do dvou středových pruhů vozovky, kudy teď jezdí pouze tramvaje. Vzniklý prostor by vyplnila zeleň a pruhy pro cyklisty.

S projektem není spokojený ani současný brněnský radní pro územní plánování a rozvoj Filip Chvátal. „Přál bych si, aby se na Veveří vešla cyklostezka, stromy i parkování pro místní. Svést provoz doprostřed ulice ale není možné, auta se pak přesunou do Kounicovy ulice nebo na Úvoz a vytvoří tam obrovské zácpy,“ napsal na sociální síti.

Proti nápadu svést auta a tramvaje do stejných pruhů se ozval brněnský dopravní podnik. „Dopravní podnik nepodpoří změny, které by ohrozily fungování páteřního systému hromadné dopravy. Po Veveří ve špičce projíždí tramvaje každou druhou minutu a nemohou tak sdílet prostor s individuální dopravou,“ sdělila mluvčí dopravce Hana Tomaštíková.

Bývalý náměstek brněnského primátora Matěj Hollan, který měl v minulém volebním období v Brně na starosti i dopravu, za omezením dopravy ve Veveří stojí. Upozornil ale, že bude dávat smysl až po dokončení velkého městského okruhu. „Rekonstrukce by mohla začít až za několik let, kdy se doprava z centra města na okruh odkloní. Z Veveří by díky tomu vznikl krásný bulvár. Negativní stanovisko radních Brna-středu ale není možné ignorovat. Věřím však, že je zde stále čas a prostor k diskuzi mezi městem a městskou částí,“ řekl.

Pěší zónu si na Veveří dokáže představit také řidič Pavel Čech. „Ulici není těžké objet jinudy a centrum by pak bylo zase o něco příjemnější,“ uvedl.