Nedostupnost a nebezpečné přístupové cesty byly ve středověku hlavní výhodou všech hradů. V současnosti, kdy hradní pánové vyměnili brnění za průvodcovský kostým, je pohodlná cesta někdy až na nádvoří nutností.
Podobným směrem se vydali i správci hradu Veveří klenoucího se nad Brněnskou přehradou. „Chceme, aby byl hrad ještě přístupnější, než dosud. Uvažujeme o přesunutí zastávky autobusu na vhodnější místo. Začínat s podobnými akcemi během rozjeté turistické sezóny ale nejde. Necháme to proto až na příští rok,“ uvedl starosta městské části Bystrc Svatopluk Beneš.
Zastávky autobusu by měly být bezpečnější, než jsou dosud. „Vzniknou tam zálivy tak, aby stojící autobus nezasahoval do silnice a neblokoval ji. Nastupování i vystupování bude bezpečnější,“ prohlásil starosta Beneš.

Lodní doprava zastaví jinde

Zároveň s touto změnou oživil starosta několik let starou myšlenku posunutí zastávky lodní dopravy na vhodnější místo. „Zastavuje přímo pod kopcem, do kterého se musí lidé vyšplhat. Po zdolání schodů je čeká ještě stometrový úsek po frekventované silnici. To se mi nezdá jako vhodné řešení,“ tvrdí Beneš.
Vedení městské části proto jedná s dopravním podnikem o případných změnách. „O úpravě jsme mluvili. Situace tam není vůbec lehká, proto se to cestujícím snažíme co nejvíc ulehčit. Přesun zastávky ale záleží na penězích a nalezení vhodného místa,“ vzkázala mluvčí podniku Hana Pohanová. Konečné řešení je v nedohlednu. Podle starosty Beneše potřebují kolem čtyř milionů korun.
Jednu podstatnou změnu k lepšímu návštěvníci ocení už brzy. „Dělníci dokončují práce na lávce přes potok Veverka. Tím se propojí stezka vedoucí na hrad. Pro návštěvníky pak bude bezpečnější,“ uvedl Beneš.
Nová cesta ulehčí hlavně lidem na vozíčku a rodinám s dětmi. „Pod hradem vede frekventovaná úzká cesta spojující Veveří s mostem přes přehradu. To je pro pěší velmi nebezpečné. Teď už se nebudou bát, protože nová stezka je bezpečná,“ prohlásil starosta Beneš.

Podoba podle historické rytiny

Lávka se zastřešeným místem uprostřed s lavičkami a možností posedět vznikla podle historické rytiny. „Firma při navrhování vycházela z toho, jak lávka vypadala na počátku devatenáctého století. Rytina se dochovala v archivu Moravské galerie,“ řekl kastelán hradu Petr Fedor.