Kvůli umístění je pro něj jedním z nejbližších středisek, kam může vyrazit nakupovat. Lukáš Slavkov z Modřic na Brněnsku však jezdí do obchodního centra Futurum nerad. „Vnímám ho jako jedno z nejhorších v Brně. Není tam pěkné prostředí, zdržuji se v něm jen na nejnutnější dobu nákupu. Navíc zastávka tramvaje je příliš daleko od obchodu, proto tam jezdím pouze autem,“ podotkl mladý muž. Situaci má zlepšit pokračující rekonstrukce.

S revitalizací objektu za víc než tři sta milionů korun začala developerská firma Trikaya v létě. Minulý měsíc přinesly opravné práce výrazné komplikace pro návštěvníky i prodejce. „Museli jsme uzavřít severní vchod z nekrytého parkoviště. Stavíme tam nový vstup. Dovnitř se proto lidé dostanou pouze hlavním jižním vchodem a přes kryté garáže,“ přiblížila marketingová manažerka Futura Kristýna Vobecká.

Obchodní centrum Futurum
- Otevřelo v roce 2001 na jihozápadním okraji Brna.
- Před dvěma lety ho koupila developerská společnost Trikaya.
- Letos na jaře začala objekt rekonstruovat a modernizovat.
- Při rekonstrukci dělníci zvětší obchodní prostory, rozšíří i gastronomickou zónu.
- Od minulého měsíce návštěvníci kvůli opravným pracím dočasně nevyužijí severní vchod.
- Za opravy investor zaplatí přes tři sta milionů korun.

Kvůli rekonstrukci jsou dočasně uzavřené některé obchody, třeba drogerie Teta nebo rychlé občerstvení KFC. „Po celou její dobu zůstávají otevřené prodejny Tesco, lékárna Benu nebo trampolínové centrum,“ zmínila Vobecká.

Severní vchod do nákupního centra stavbaři dokončí zřejmě už na přelomu října a listopadu. Poté se zaměří na vrchní část budovy. Slavnostní otevření opraveného centra plánují jeho zástupci na jaro příštího roku.

Úbytek zákazníků

Některé obchody v centru evidují výrazný úbytek zákazníků. „Chodí jich k nám minimálně o polovinu méně. Jejich počet se sice od 4. září, kdy jsme po rekonstrukci znovu otevřeli, mírně zvyšuje. Nicméně tržby máme oproti dřívějšímu stavu stále nízké,“ řekla vedoucí tamní vinotéky Gabriela Soldánová.

Obchodní centrum Futurum zachycené na fotografii Jana Vincourka, která vzbudila zájem na sociálních sítích. Zdroj: facebook BRNO today Jan VincourekZdroj: Deník / Oldřich HaluzaModernizace centra má zákazníkům zajistit větší množství služeb a aktivit na jednom místě. „Kromě obchodů rozšiřujeme i gastronomickou zónu, kde vedle současného rychlého občerstvení přibudou i klasické restaurace s obsluhou,“ sdělil výkonný ředitel developerské firmy Trikaya Alexej Veselý. Návštěvníci nově zavítají do restaurací s řeckou a českou kuchyní či se sushi.

Brňany nedávno na sociálních sítích pobavil snímek Jana Vincourka. Při sundávání velkých písmem z fasády centra zachytil nápis Rum Brno. Práce byly součástí modernizace, při které budova získá nový, výrazně barevnější plášť.

Podle ekonoma Petra Pelce chce investor zákazníky nalákat právě vnější podobou centra. „Záměr dává velký smysl. Pokud se podaří dát na centrum hezký plášť, aby nalákal víc klientů, je to správný krok,“ okomentoval Pelc.