Důvodem je výrazný nárůst počtu chodců i cyklistů, který současně znamená větší zátěž pro podloží v lokalitě kolem levého břehu Brněnské přehrady. Dříve místy nebezpečnou trasu u nové dřevěné lávky rozdělí radní na šest částí, pro které posléze navrhnou specifická opatření. „Hlavním cílem je zajistit větší bezpečnost chodcům. Předběžně jsme náklady vyčíslili na dva až tři miliony korun,“ informoval náměstek primátorky Petr Hladík.

Kdy přesně se s opravami začne, ještě není jasné. Radní města dosud souhlasili pouze se zpracováním investičního záměru. „Zároveň jsme si nechali vypracovat geotechnický průzkum svahu. Ten pomůže vytipovat místa, která vyžadují úpravy,“ přiblížil mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.

Startovací byt funguje například také ve Vojtově ulici v Brně.
Na Brňany čekají čtyři nové startovací byty, přihlášky mohou posílat celý srpen

Lidé procházející místem však mají připomínky také k povrchu samotné dřevěné stezky. „Za deště cesta hodně klouže, řekl bych, že je už hodně opotřebovaná. O cyklistech, co místem projíždí neuvěřitelnou rychlostí, ani nemluvím,“ postěžoval si například Brňan Lukáš Filipovič.

Stezka je po několikaměsíčních úpravách průchozí od loňského října, podle původního plánu měla být dokončena už v červnu minulého roku. Dělníci čelili komplikacím kvůli špatné přístupnosti, ale i kvůli turistům, kteří trasou chodili navzdory zákazu vstupu na staveniště. Cena za úpravy se vyšplhala na bezmála osmnáct milionů korun. Trasa vede přes významnou přírodní a geologickou oblast chráněného krajinného rázu v přírodním parku Podkomorské lesy. Nachází se rovněž v oblasti archeologických nálezů.