Kvůli navýšení počtu vlaků podali radní města na Brněnsku žádost na krajský úřad i Správu železnic. Domnívali se, že po modernizaci železniční trati a vybudování nové zastávky bude právě vlaková doprava prioritou, ale zatím se nestala.

Navýšení počtu vlakových spojů podle zástupce ředitele společnosti Kordis Květoslava Havlíka ale nyní není reálné. „I když je železnice ve Šlapanicích dvojkolejná, na vjezdu do Brna se z ní stává jednokolejka s poměrně dlouhou trasou. V současné době na trať do Šlapanic není možné přidat ani více zastávek u stávajících spojů,“ přiblížil. Zlepšení může nastat až s úpravami brněnského železničního uzlu. Práce mají začít za dva roky.

Autonomní mikrobus v Centru dopravního výzkumu
Jedinečná příležitost pro Brňany: ve městě otestují první autonomní minibus

Železničáři plánují při rekonstrukci trati mezi Brnem a Přerovem napojení ze Šlapanic do krajského města, a to u areálu letiště. „Trať bude uzpůsobena od areálu letiště do Blažovic pro rychlost dvě stě kilometrů v hodině. V opačném směru budou vlaky jezdit sto třicet kilometrů v hodině. Předpokládáme, že akci dokončíme mezi roky 2025 až 2030,“ nastínila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Šlapaničtí si tak zatím musí vystačit s dosavadní trolejbusovou linkou číslo 31. Díky smlouvě s brněnským dopravním podnikem jsou mezi trolejbusovými spoji v pracovní dny zhruba desetiminutové rozestupy. „Myslím, že si ve srovnání s ostatními městy dál od Brna si nemůžeme stěžovat. Trolejbusy tudy projíždí každých osm minut, a i když jsou někdy plné, jejich navýšení by nic nevyřešilo. Chápeme, že doprava má limity,“ doplnil Klaška.

Do města na Brněnsku zajíždí z krajského města každý den také noční autobusová linka N96.

ŠIMON HERMAN