Aktuálně je loděnice v havarijním stavu. „Pod střechu zatéká a hrozí prolomení stropů. Je potřeba ji kompletně rekonstruovat. Chceme v Brně postavit moderní areál rychlostní kanoistiky. Budou v něm trénovat děti i starší lidé,“ uvedl předseda kanoistického klubu TJ Lodní sporty Brno Zdeněk Janeček.

Současná loděnice slouží více než půl století, opravy mají být hotové za několik let. Pokud ovšem jednota získá na rekonstrukci peníze. „Začali jsme výběrovým řízením a oslovili architekty, kteří připravili studii a následně projektovou dokumentaci. Nedávno jsme získali i stavební povolení. Dosud nás to stálo jeden a půl milionu korun. Stavební práce první etapy odhadujeme na třicet milionů korun, plánujeme požádat o dotace Národní sportovní agenturu a věříme, že projekt podpoří i Brno a Jihomoravský kraj,“ zmínil předseda TJ Lodní sporty Brno Radovan Šlechtický.

Filip Vrána pracuje jako mluvčí Mendelovy univerzity, ale jeho velkou vášní je objevování příběhů za jihomoravskými minipivovary, napsal o nich už několik knih.
Fascinují mě příběhy minipivovarů, říká historik a autor knihy Filip Vrána

Opravy mají mít dvě etapy. „V první se počítá s opravou hlavní provozní budovy a s dostavbou a zastřešením skladu pro lodě. V přízemí hlavní budovy bude společenská místnost, posilovna, místnost s pádlovacími trenažery nebo wellness. Práce by měly trvat jeden a půl roku. Ve druhé etapě je v plánu proměnit břeh Svratky, kde vznikne nové dřevěné molo a pobytová plocha s kaskádovými lavicemi. Součástí areálu bude i náměstíčko s parkovištěm," popsala práce mluvčí Jana Běhalová.