Státní podnik přistoupil k tomuto kroku vůbec poprvé kvůli výlukám souvisejícím se stavebními pracemi na prvním železničním koridoru, kvůli nimž nyní dálková nákladní doprava mezi Brnem a Kolínem vede přes Havlíčkův Brod. Do dubna jezdily dálkové nákladní vlaky přes Českou Třebovou.

Brno, hlavní nádraží. Ilustrační foto
Vlaky z Brna do Prahy pojedou přes Vysočinu: cesta potrvá asi o půl hodiny déle

Postrkovou službu zajišťuje společnost RegioJet. „Poskytneme čtyři lokomotivy Siemens Vectron. Dvě budou ve stanici Brno-Maloměřice a dvě v Kutné Hoře. Posílili jsme kvůli zajištění služby počty strojvedoucích o dalších osmnáct,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Provoz potrvá tři roky. Správa železnic soukromému dopravci za tu dobu vyplatí 244 milionů korun.

Vlak, České dráhy, vagon, cestující. Ilustrační foto.
Posílení koridoru Brno - Vídeň: trať přes Znojemsko zpřetrhala železná opona

Přes Vysočinu nyní kvůli výluce jezdí i dálkové osobní vlaky směřující z Brna do Prahy.