Záměr projektu musí schválit Centrální komise Ministerstva dopravy. Železničáři předpokládají, že úsek zrekonstruují mezi roky 2026 a 2028. „Upravíme železniční svršky a spodky včetně odvodnění, odstraníme úrovňová křížení,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Dopravci modernizaci vítají. „S výjimkou Slovenska je Česká republika poslední zemí, kde vlaky nejezdí rychlostí alespoň dvě stě kilometrů v hodině,“ podotkl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Podle zástupců Českých drah třeba Railjet do Vídně v zahraničí dosahuje maximální rychlost 230 kilometrů v hodině. „Také na lince EuroCity Metropolitan používáme vozidla, která mohou jezdit rychlostí dvě stě kilometrů v hodině," zmínila mluvčí drah Vanda Rajnochová.

Vlaky už vyšší rychlostí na trase jely. Od loňského prosince do ledna se už mezi Podivínem a Vranovicemi uskutečnilo sedm zkušebních jízd rychlostí dvě stě kilometrů v hodině. „Hlavním cílem těchto zkušebních jízd bylo otestovat a prověřit funkčnost evropského vlakového zabezpečovacího systému i při rychlosti dvě stě kilometrů v hodině a spolupráci mezi traťovou a palubní částí systému," doplnila Friebová.