Vlaky začnou jezdit od 3. června a poslední spoj absolvuje trasu 26. září. V červenci a v srpnu linka bude fungovat denně, v červnu a září třikrát týdně. „Stejně jako loni lidé dají za jednosměrnou jízdenku do Rijeky včetně rezervace a všech služeb cenu od 590 korun, za jízdenku v lůžkovém voze pak od 790 korun. Na trase do Splitu ceny začínají na 890 korunách za sedačku a na 1 090 korunách za cestu v lůžkovém voze," vyčíslil provozní manažer RegioJetu Jiří Jahelka.

Vlaky vyjíždí z Prahy, dopravce pro letošek mírně upravil jízdní řád. „Například jsme zrušili zastavování v Maďarsku, což by mělo přinést větší rezervy pro eliminaci zpoždění. Dále se úpravy týkají míjení souprav na hraničním přechodu, kdy došlo k odstranění podobného času příjezdu z obou směrů na hranice mezi Slovinskem a Chorvatskem, což by mělo opět eliminovat možná zpoždění u jednotlivých spojů z důvodu celních procedur," nastínil Jahelka.

Posláni na Sever: Češi na nucené práci v Norsku v letech druhé světové války.
Nuceně na sever: podívejte se na výstavu v Brně o totálně nasazených Norácích

Pro zvětšení klikněte.Pro zvětšení klikněte.Zdroj: DeníkZ brněnského hlavního nádraží zamíří vlaky směr Jadran vždy dvanáct minut před osmou večer, soupravy mířící opačným směrem pak dorazí do Brna sedm minut po desáté dopoledne.

Dopravce počítá pro tento spoj s pátnáctivozovou vlakovou soupravou s více než šesti sty místy pro cestující. „Pro cestující ve směru do Chorvatska bude k dispozici online předobjednávka občerstvení. Možností je objednání i teplých jídel. Samozřejmostí je nadstandardní servis včetně kávy a snídaně zdarma v rámci ceny jízdenky," zmínil Jahelka.

Vlaky RegioJetu už do Chorvatska přepravily od svého uvedení před dvěma lety více než 150 tisíc cestujících. Dříve do Chorvatska vypravovaly vlak i České dráhy, ale už s jeho provozem skončily.