VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlakem z Brna do Přerova? Do sedmi let i dvoustovkou

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ - Za půl hodiny z Brna do Přerova a za sedmasedmdesát minut do Ostravy. Takto rychlé cestování vlakem má zajistit přestavba trati do Přerova. Čtyři z pěti úseků plánované stavby nedávno dostaly zelenou od úředníků posuzujících vliv na životní prostředí. Stavět je dělníci mohou začít už za tři roky, hotoví budou v roce 2025.

9.1.2018 16
SDÍLEJ:

Modernizace tratě mezi Brnem a Přerovem se přiblížila. Jako první v Česku umožní vlakům projet i přes Vyškovsko dvoustovkou. Na snímku Chvalkovice.Foto: vizualizace: SUDOP Brno

Představitelé Správy železniční dopravní cesty chtějí letos zažádat i o schválení přípravných dokumentací na stavby. „Pokud budou přípravy bez komplikací, začneme stavět v roce 2021. V současné fázi ale nelze říct, která část bude hotová jako první,“ upozornila mluvčí organizace Kateřina Šubová.

Vlaky mají na trase mezi Brnem a Přerovem jezdit rychlostí dvě stě kilometrů za hodinu. Navíc budou mít k dispozici dvě koleje, místo současné jedné.

Dělníci postaví také šest nových tunelů v celkové délce necelých čtyřech kilometrů. „Některé části trati budou posunuté. Zruší se všechny silniční přejezdy a místo nich vybudují dělníci nadjezdy nebo podjezdy,“ přiblížil generální ředitel společnosti Moravia Consult Olomouc Václav Kratochvíl. Firma zpracovává přípravné dokumentace ke dvěma stavbám v úseku mezi Nezamyslicemi a Přerovem.
Podle cestujících je zrychlení vlakové dopravy potřebné. Například student David Růžička začal před rokem kvůli rychlosti vlakových spojů jezdit z Brna do Přerova autobusy. „Kdyby cesta vlakem trvala půl hodiny, určitě bych jezdil raději jím,“ uvedl.

Přestavba usnadní cestování také handicapovaným lidem. „Na trati zmodernizujeme všechny železniční stanice a zastávky. Ve stanicích vybudujeme ostrovní nástupiště, na které se dostanou i lidé s omezenou schopností pohybu a orientace,“ přiblížila Šubová. Díky zrychlení přepraví vlaky větší množství cestujících. Místo nynějších sedmi až více než sedmnáct tisíc lidí denně.

Čtyři z pěti úseků mají stát necelých třicet miliard korun. „Projektanti se snaží modernizaci naplánovat tak, aby byla železniční doprava při stavbě omezená minimálně,“ přislíbil Kratochvíl.

Železničáři zatím vyčkávají se stavbou úseku z Brna do Blažovic. Je závislá na budoucí poloze brněnského nádraží. Jak Brněnský deník Rovnost informoval již dříve, brněnští zastupitelé mají projednávat jeho polohu na konci února. A definitivní slovo bude mít stát. „Jakmile bude o poloze uzlu jasno, můžeme zahájit projektové přípravy,“ dodala Šubová.

Nyní jezdí vlaky mezi Brnem a Přerovem rychlostí maximálně sto kilometrů za hodinu. České dráhy jsou na zvýšení rychlosti na dvojnásobek připravené. „V současnosti máme třicet lokomotiv a přes dvě stě osobních vagonů pro rychlost dvě stě kilometrů za hodinu,“ uvedl mluvčí společnosti Petr Šťáhlavský.

Autor: Kateřina Beranová

9.1.2018 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Poblíž Aqualandu Moravia se srazila tři auta. Na místě byli dva zranění

Požár kuchyně. Ilustrační foto.
1

V paneláku hořela kuchyň. Jedna žena se nadýchala kouře

Známí sportovci vyzvou děti v Aqualandu Moravia. Chtějí je motivovat

Pasohlávky – Děti ze všech koutů České republiky se v pondělí setkají se známými brněnskými sportovci v Aqualandu Moravia v Pasohlávkách na pomezí Břeclavska a Brněnska. Společně stráví sportovní odpoledne při příležitosti sedmého Aqualand Cupu.

Levný byt i dovolená na horách. Nemocnice lákají nové sestry na benefity

Jižní Morava - Bezplatný odvoz do práce a zpět, levný byt nebo rekreace na horách. To jsou některé z benefitů, které nabízejí sestrám jihomoravské nemocnice.

Zvířata z brněnské zoo v Evropě: nejčastěji odcházejí kvůli zakládání rodin

Brno - Zvířata pocházející z brněnské zoo žijí po celé Evropě. Letos čeká odjezd z Brna i lední medvědici Noriu.

Trať pro horská kola oživí svahy Mariánského údolí. Sportovce přivítá na jaře

Jižní Morava - Na více než dvacet kilometrů nových přírodních tratí v Mariánském údolí se mohou těšit cyklisté z Brna a okolí. Otevřou se jim ale nejdříve v květnu. Stavba sice měla být hotová na konci minulého roku, jenže ji zdrželo odvolání představitelů Mokré-Horákova.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>