Projekt takzvané elektrizace a zkapacitnění trati ovšem nakonec úředníci přehodnotili a zařadili mezi investice pro příští rok. V dubnu pro něj začalo územní řízení.

„Elektrizaci trati mezi Brnem a Zastávkou zahájíme pravděpodobně už příští rok. Za další rok či rok a půl může být hotova,“ potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. Připomněl, že stavbu trati si železničáři prosadili navzdory tomu, že ministerstvo dopravy s ní počítalo v návrhu takzvané superkoncepce až na rok 2020. „Nakonec se ukázala potřebnost této stavby a jejího co nejrychlejšího uskutečnění,“ řekl Halla.

Elektrické troleje nově povedou nad zhruba dvaceti kilometry trati. Umožní tak jízdu výkonnějších elektrických lokomotiv. Maximální rychlost na trati se zvedne z 90 kilometrů v hodině na 120 kilometrů za hodinu.