Změn je v novém jízdním řádu celá řada. Jednou znejvýznamnějších je zavedení nové linky S1 mezi Kuřimí a Černovickou terasou. „Ráno zKuřimi vyjedou tři spoje, ve 4:58, 6:08 a 7:08. Odpoledne pak ze Slatiny pojedou čtyři vlaky, ve 14:34, 15:34, 16:34 a 16:34 a zKuřimy tři včasech 15:36, 16:36 a 18:26. Mezi Brnem a Kuřimí tak budou vodpoledne jezdit vlaky vpatnáctiminutových intervalech,“ prohlásil zástupce ředitele odboru osobní dopravy a přepravy pro Jihomoravský kraj Alan Butschek.

České dráhy mezi některými městy nasadí také renovované vozy typu Regionova. „Moderní motorové soupravy pojedou na trati Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce, Brno – Zastávka u Brna – Jihlava a Brno – Veselí nad Moravou – Vlárský průsmyk. Jsou přizpůsobeny pro snadnější cestování vozíčkářů a matek skočárky,“ uvedla ředitelka odboru osobní dopravy a přepravy Luďka Hnulíková.

Rozdíly budou i v jízdném. Například s jízdenkou eLiška a při nákupu přes internet se lidé do Prahy dostanou už za pětatřicet korun. Takto zvýhodněné lístky koupí ale jen vden odjezdu vlaku a bude-li volné místo.

Kromě českého hlavního města se za přijatelnou cenu svezou lidé i do Berlína. Všichni cestující za jízdenku zaplatí třicet devět euro.

Komplikace čekají lidi zBřeclavska. České dráhy vpříštím roce plánují zahájit rozsáhlou rekonstrukci vlakového nádraží. Stavební práce až na tři roky omezí provoz na nástupištích.