VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlečku zachraňuje plánovaný dopravní veletrh

Brno – Byla už na odpis. Její konec se rýsoval v nedaleké budoucnosti. Unikátní železniční vlečka uprostřed v brněnském Poříčí měla zmizet s plánovaným přesunem brněnského hlavního vlakového nádraží a nepočítají s ní ani koncepty nového územního plánu pro Brno.

18.2.2012 14
SDÍLEJ:

VLEČKA. Že po dráze uprostřed silnice, nad kterou chybí elektrické vedení, občas projede vlak, ví mnoho Brňanů. Ale proč se vlaková dráha napojuje na tramvajové koleje?Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Postavily se za ni totiž Veletrhy Brno, do jejichž areálu vede. A to i přesto, že ji v současnosti nutně nepotřebují. Je ovšem důležitou položkou v plánech na uspořádání středoevropského dopravního veletrhu.

Právě po ní se totiž na veletrhy dostanou pohodlně tramvaje či lokomotivy. „Rušení vlečky není na pořadu dne. Vyhovuje nám v našich střednědobých záměrech,“ prohlásil v rozhovoru pro Brněnský deník Rovnost generální ředitel společnosti Jiří Kuliš.

Rozhovor s Jiřím Kulišem najdete v sobotním vydání Deníků Rovnost

O zachování vlečky hodlají veletrhy vyjednávat s městem Brnem.

Nový dopravní veletrh plánuje už na nejbližší roky. „Témata z dopravní oblasti máme teď na jiných veletrzích. Ale máme v plánu je spojit v jeden hezký pořádný středoevropský dopravní veletrh. Letos to ale ještě nebude. Příprava potrvá minimálně rok nebo dva,“ naznačil Kuliš.

Proti rušení trati se ohrazuje také občanské sdružení Brnění. Ve svých připomínkách ke konceptům územního plánu požadovalo její opětovné zakreslení. „Máme k tomu dva důvody. Jednak je to brněnský unikát a zajímavost a jednak počítáme s tím, že opadne boom nákladních aut a vystavovatelé opět začnou na veletrhy navážet exponáty ekologicky šetrnější železniční dopravou,“ uvedl zástupce sdružení Matěj Hollan.

Vlečku na veletrhy ohrožuje především to, že k novému nádraží nebude mít napojení. „Náklady na odstranění kolejí jsou podstatně nižší, než připojování vlečky na železniční síť,“ zdůvodnil plán technický ředitel Brněnských komunikací Josef Luňáček.

Mluvčí stejné společnosti Vladimíra Navrátilová navíc upozornil, že jednání o zachování vlečky zatím veletrhy neiniciovaly. „Podle mně dostupných informací jsme o tom nejednali,“ řekla včera Navrátilová.

Politici z vedení města Brna přesto připouštějí, že unikátní železniční trať zachrání. „Dokáži si představit, že ji na Poříčí necháme. Pokud to bude nutné, pokusíme se hledat řešení jejího napojení. Neznám ale podrobnosti záměru veletrhů. Nevím zda se nakonec pro ně neukáže výhodnější silniční doprava exponátů než celoroční údržba kolejí,“ prohlásil náměstek primátora Ladislav Macek.

Zároveň řekl, že myšlenka dopravního veletrhu se mu líbí. „Každá taková akce podpoří dění nejen na výstavišti, ale v celém Brně,“ řekl náměstek.

Pro Veletrhy Brno, které se po dvou letech dostaly za loňský rok poprvé do černých čísel, může být dopravní veletrh zajímavý i ekonomicky. Myslí si to analytik společnosti Cyrrus Jiří Šimara. „Odvětví dopravy má potenciál přitáhnout vyšší pozornost nejen odborníků. Samostatný veletrh pak může tento potenciál využít. Je ovšem pravda, že součástí Mezinárodního strojírenského veletrhu už je podobná výstava. Nová akce se tak musí svým zaměřením či cílovou skupinou návštěvníků výrazněji odlišit,“ poradil Šimara.

Plán dopravního veletrhu vítají také potenciální vystavovatelé. „Podobnou iniciativu určitě vítáme. Je to zajímavá myšlenka. Veletrhy jsou potřeba k výměně informací i setkávání s jinými firmami. Ale dokud nebudeme znát konkrétní představu Veletrhů Brno, je příliš brzo slibovat naši účast,“ uvedla Lubomíra Černá. Ta je mluvčí společnosti Škoda Transportation, která je v Brně známa například tramvajemi 13 T či trolejbusy Irisbus.

Historie trati na výstaviště

1889 – trať vzniká jako vlečka k dopravě řepy k Bauerovu cukrovaru v místech dnešního velodromu
1955 – kvůli první strojírenské výstavě je vlečka prodloužena k výstavišti
1989 – při výstavě u příležitosti 150 let československé železnice míří po vlečce na výstaviště desítky parních i motorových lokomotiv
Druhá polovina 90. let – význam železnice upadá, postupně se po ní na výstaviště dopravují jen exponáty kolejových vozidel

Autor: Petr Jeřábek

18.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Ostatní pomocní pracovníci ve výrobě. Požadované 12 200 Kč

Ostatní pomocní pracovníci ve výrobě. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 9. Poznámka: První kontakt telefonicky., Perfektní zdravotní stav, Souhlas zaměstnavatele se zaměstnaneckou kartou.. Pracoviště: Kbb internationale s.r.o. - 01, Brněnská, č.p. 1027, 665 01 Rosice u Brna. Informace: Radek Čápek, +420 773 699 733.

Výroba - Výroba Provozní zámečníci, údržbáři 20 000 Kč

Provozní zámečníci, údržbáři strojní údržbář. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: První kontakt e-mailem nebo telefonicky, Hledáme zaměstnance na strojní údržbu, Požadujeme:, - praxe v oboru, - strojní mechanik, opravář, - seřizování a opravy, - preventivní údržby, - základní kurz svařování, VZV, zkušenost s opravami jeřábů, Nabízíme:, týden dovolené nad rámec ZP, závodní stravování a příspěvky na stravenky na nákup v kantýně, rekreaci, pojištění, odměna za pracovní výročí, životní jubileum, odchod do důchodu, možnost vzdělávání a profesního růstu, možnost ubytování, závodní lékařská péče, bezplatné očkování proti chřipce, Multisport karta. Pracoviště: Šmeral brno a.s., Křenová, č.p. 261, 602 00 Brno 2. Informace: Denisa Havránková, +420 532 167 335.

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební dělník 12 200 Kč

Dělníci v oblasti výstavby budov. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: První kontakt osobně Lipová 6, Brno, ÚT a ČT 13:00 - 14:00 hodin, , Požadujeme dobrou fyzickou zdatnost. Práce ve výškách., , , Souhlas zaměstnavatele se zaměstnaneckou kartou. Pracoviště: Staves.cz, družstvo - přízova, Přízova, č.p. 279, 602 00 Brno 2. Informace: David Doležel, .

Výroba - Výroba Obsluha strojů 20 000 Kč

Obsluha strojů na balení, plnění a etiketování Expedient - řidič. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: První kontakt e-mailem nebo telefonicky, Výběrové řízení bude v dohodnutém termínu., Kvalifikované třídění tisku na noční směně. Pracovní doba 36 hod. týdně, práce i v sobotu a neděli., Aktivní řidič/ka ŘP skupiny B. Bude přezkoušeno při výběrovém řízení., Délka směn je nepravidelná, ukončení pracovní doby je ve 3 hod. ráno. , Požadavkem je manuální zručnost. Práce ve stoje., Schopnost zvládnout práci s čtečkou čárových kódů., Nabízíme: 5 týdnů dovolené, dotované stravování, Souhlas zaměstnavatele se zaměstnaneckou kartou. Pracoviště: Pns grosso s r.o.-prac. slatina, Tuřanka, č.p. 1222, 627 00 Brno 27. Informace: Vanda Vilímková Dufková, +420 723 452 926.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Židlochovicích chtějí postavit komunitní centrum. Nejprve museli zbourat zchátralý dům.
5

Zázemí pro akce i výstavy. Židlochovice postaví komunitní centrum za 55 milionů

Ilustrační snímek
1

Sex s nezletilou dcerou si vynucoval výhrůžkami bitím. Hrozí mu až 12 let vězení

AKTUALIZOVÁNO

Ukradli mobil, chtěli ujet na šlapadle. Pirátská plavba skončila po 200 metrech

Brno /VIDEO/ – V půjčovně loděk u Brněnské přehrady údajně ukradli mobil. Pak se tři podezřelí mladíci snažili uniknout po vodní hladině na jednom ze zapůjčených šlapadel. Kuriozní případ řešili v posledních dnech brněnští strážníci.

Vlhkost brzdí léčbu. Psychiatrii opraví za 577 milionů, pacientům postaví i park

Jižní Morava – Místo pacientů proudí nemocničními chodbami dělníci, lékařské vybavení zase ustupuje zbíječkám. Oddělení v krajských nemocnicích procházejí nutnými opravami. Například v Brně vznikne nová psychiatrie i s parkem pro pacienty, v Hodoníně nová jídelna a zateplení.

Hrůza, pěst na oko, vadila lidem oprava schodů. Po chvále památkářů se omluvili

Brno – Kolik povyku mohou vyvolat jedny schody, se před nedávnem přesvědčili noví nájemníci budovy na Jakubském náměstí, kde byla dříve kavárna Savoy. Nynější provozovatel veganského podniku Forkys tam totiž opravil schody.

Silnice v Merhautově ulici plná děr: Do roku 2020 ji neopravíme, vzkazuje město

Brno - Díry i nerovnosti trápí řidiče na silnicích v městské části Brno-sever. Ve špatném stavu jsou třeba ulice Seifertova či Merhautova. V nejbližší době se zlepšení nedočkají.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT