VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlečku zachraňuje plánovaný dopravní veletrh

Brno – Byla už na odpis. Její konec se rýsoval v nedaleké budoucnosti. Unikátní železniční vlečka uprostřed v brněnském Poříčí měla zmizet s plánovaným přesunem brněnského hlavního vlakového nádraží a nepočítají s ní ani koncepty nového územního plánu pro Brno.

18.2.2012 14
SDÍLEJ:

VLEČKA. Že po dráze uprostřed silnice, nad kterou chybí elektrické vedení, občas projede vlak, ví mnoho Brňanů. Ale proč se vlaková dráha napojuje na tramvajové koleje?Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Postavily se za ni totiž Veletrhy Brno, do jejichž areálu vede. A to i přesto, že ji v současnosti nutně nepotřebují. Je ovšem důležitou položkou v plánech na uspořádání středoevropského dopravního veletrhu.

Právě po ní se totiž na veletrhy dostanou pohodlně tramvaje či lokomotivy. „Rušení vlečky není na pořadu dne. Vyhovuje nám v našich střednědobých záměrech,“ prohlásil v rozhovoru pro Brněnský deník Rovnost generální ředitel společnosti Jiří Kuliš.

Rozhovor s Jiřím Kulišem najdete v sobotním vydání Deníků Rovnost

O zachování vlečky hodlají veletrhy vyjednávat s městem Brnem.

Nový dopravní veletrh plánuje už na nejbližší roky. „Témata z dopravní oblasti máme teď na jiných veletrzích. Ale máme v plánu je spojit v jeden hezký pořádný středoevropský dopravní veletrh. Letos to ale ještě nebude. Příprava potrvá minimálně rok nebo dva,“ naznačil Kuliš.

Proti rušení trati se ohrazuje také občanské sdružení Brnění. Ve svých připomínkách ke konceptům územního plánu požadovalo její opětovné zakreslení. „Máme k tomu dva důvody. Jednak je to brněnský unikát a zajímavost a jednak počítáme s tím, že opadne boom nákladních aut a vystavovatelé opět začnou na veletrhy navážet exponáty ekologicky šetrnější železniční dopravou,“ uvedl zástupce sdružení Matěj Hollan.

Vlečku na veletrhy ohrožuje především to, že k novému nádraží nebude mít napojení. „Náklady na odstranění kolejí jsou podstatně nižší, než připojování vlečky na železniční síť,“ zdůvodnil plán technický ředitel Brněnských komunikací Josef Luňáček.

Mluvčí stejné společnosti Vladimíra Navrátilová navíc upozornil, že jednání o zachování vlečky zatím veletrhy neiniciovaly. „Podle mně dostupných informací jsme o tom nejednali,“ řekla včera Navrátilová.

Politici z vedení města Brna přesto připouštějí, že unikátní železniční trať zachrání. „Dokáži si představit, že ji na Poříčí necháme. Pokud to bude nutné, pokusíme se hledat řešení jejího napojení. Neznám ale podrobnosti záměru veletrhů. Nevím zda se nakonec pro ně neukáže výhodnější silniční doprava exponátů než celoroční údržba kolejí,“ prohlásil náměstek primátora Ladislav Macek.

Zároveň řekl, že myšlenka dopravního veletrhu se mu líbí. „Každá taková akce podpoří dění nejen na výstavišti, ale v celém Brně,“ řekl náměstek.

Pro Veletrhy Brno, které se po dvou letech dostaly za loňský rok poprvé do černých čísel, může být dopravní veletrh zajímavý i ekonomicky. Myslí si to analytik společnosti Cyrrus Jiří Šimara. „Odvětví dopravy má potenciál přitáhnout vyšší pozornost nejen odborníků. Samostatný veletrh pak může tento potenciál využít. Je ovšem pravda, že součástí Mezinárodního strojírenského veletrhu už je podobná výstava. Nová akce se tak musí svým zaměřením či cílovou skupinou návštěvníků výrazněji odlišit,“ poradil Šimara.

Plán dopravního veletrhu vítají také potenciální vystavovatelé. „Podobnou iniciativu určitě vítáme. Je to zajímavá myšlenka. Veletrhy jsou potřeba k výměně informací i setkávání s jinými firmami. Ale dokud nebudeme znát konkrétní představu Veletrhů Brno, je příliš brzo slibovat naši účast,“ uvedla Lubomíra Černá. Ta je mluvčí společnosti Škoda Transportation, která je v Brně známa například tramvajemi 13 T či trolejbusy Irisbus.

Historie trati na výstaviště

1889 – trať vzniká jako vlečka k dopravě řepy k Bauerovu cukrovaru v místech dnešního velodromu
1955 – kvůli první strojírenské výstavě je vlečka prodloužena k výstavišti
1989 – při výstavě u příležitosti 150 let československé železnice míří po vlečce na výstaviště desítky parních i motorových lokomotiv
Druhá polovina 90. let – význam železnice upadá, postupně se po ní na výstaviště dopravují jen exponáty kolejových vozidel

Autor: Petr Jeřábek

18.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Obsluha strojů 16 000 Kč Obsluha zařízení ve slévárenství (taviči, slévači) KRÁTKODOBÉ ZAMĚSTNÁNÍ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KRÁTKODOBÉ ZAMĚSTNÁNÍ, První kontakt telefonicky nebo osobně po telefonické domluvě na adrese Lidická 77, Brno., Požadujeme dobrý zdravotní stav - fyzicky náročná práce.. Pracoviště: Tallerok.cz s.r.o. - prac., Zaoralova, č.p. 2791, 628 00 Brno 28. Informace: Pavlo Dzhupenyuk, +420 774 935 805. Výroba - Obsluha ostatních stacionárních strojů a zařízení 13 100 Kč Obsluha ostatních stacionárních strojů a zařízení jinde neuvedená KRÁTKODOBÉ ZAMĚSTNÁNÍ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13100 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KRÁTKODOBÉ ZAMĚSTNÁNÍ, První kontakt e-mailem., Požadujeme:, pečlivost, flexibilita,zodpovědnost,loajalita, dobrý zdravotní stav, samostatnost. Pracoviště: Lux partner s.r.o.-prac., Vinohradská, č.p. 366, 618 00 Brno 18. Informace: Josef Milčevič, . Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství 22 000 Kč Pomocní pracovníci v živočišné výrobě Pracovníci v potravinářském provozu. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kontakt telefonicky nebo e-mailem, Požadavky:, fyzická zdatnost, fyzicky náročnější práce, trestní bezúhonnost, ŘP sk.B výhodou, vyučení v jakémkoliv oboru., Pouze ranní směna. Pracoviště: Bomaso, a.s., Kikrleho, č.p. 1129, 627 00 Brno 27. Informace: M. ALVAREZ, +420 733 643 083. Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Pracovník ostrahy 12 000 Kč Pracovníci ostrahy, strážní Strážný/á OZP. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 12000 kč, mzda max. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracovní místo vyhrazeno zaměstnavatelem pro osoby se zdravotním postižením dle § 80, zákona č. 435/2004 Sb. Uchazeč musí mít čistý trestní rejstřík, certifikát strážného výhodou. Pracovní doba je rozvržena do 5, 10,5 a 12 hod. směn, denní i noční směny - možné domluvit pouze denní směny., Pracovní smlouva na dobu určitou s možností prodloužení., Uchazeč o zaměstnání kontaktuje zaměstnavatele nejdříve telefonicky (735 171 157) a domluví si schůzku - nechodit osobně na adresu místa výkonu, kontaktní osoba se tam nenachází.. Pracoviště: Bartoň a partner s.r.o - kounicova, Kounicova, č.p. 949, 602 00 Brno 2. Informace: Martin Dudák, +420 735 171 157(vpracovnídny7:30-16:00h).

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mladý řidič převrátil auto na střechu. Po nehodě byl v šoku
4

Mladý řidič převrátil auto na střechu. Po nehodě byl v šoku

Šmidingerova knihovna ve Strakonicích. Ilustrační foto

Ocenění pro knihovny v kraji: nejlepší je ve Velkých Pavlovicích

Kometa po divoké přestřelce slaví postup do čtvrtfinále Ligy mistrů

Tampere – Po parádní hokejové přestřelce slaví hokejisté Komety postup do čtvrtfinále Ligy mistrů.

Měla ucpaný komín, otravoval ji byt. Mohl to udělat kdokoliv, naznal soudce

Brno – Dlouhotrvající spor sourozenecké dvojice z Brna skončil až před krajským soudem. Po jedné z hádek se svou sestrou totiž podle obžaloby ucpal muž komín v jejím brněnském bytě s úmyslem ji otrávit. Krajský soud ho však pro nedostatek důkazů v úterý zprostil viny.

Naši prvňáčci: představíme školáky ze ZŠ Smíškova v Tišnově

Jižní Morava – Spolu se začátkem nového školního roku startuje druhý ročník úspěšného a oblíbeného projektu Deníku - Naši prvňáčci. První společná tabla letočních prvňáků z vašeho regionu najdete vždy ve středečním tištěném vydání Brněnského deníku Rovnost. Tentokrát, 21. listopadu 2018, představíme prvňáky ze ZŠ Smíškova v Tišnově.

Zmatená labuť narazila do trolejového vedení. Náladu ji spravila vánočka

Brno – Náraz labutě do trolejového vedení vyděsil v pondělí odpoledne procházející brněnskou Odbojářskou ulicí. Pták po nárazu spadl na zem a několik minut nemohl vzlétnout. Přivolaný strážník z odchytové služby městské policie našel na zobáku a plováku drobné šrámy a labuť proto převezl do ptačího centra na kontrolu.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT