Více než šest metrů široká lávka je založená na celkem šestašedesáti pilotách, z nichž některé zasahují v zemi až do desetimetrové hloubky. „Všechny opěry zároveň dostanou speciální permanentní antigraffiti nátěr, z něhož se dají vodou nebo párou opakovaně odstraňovat výtvory sprejerů," uvedla Loukotová.

Délka celého mostu, který v osmimetrové výšce překlenuje náhon i silnici, je 183 metrů. „Stavebně už bude připravený na případné napojení na mezistanici lanovky, která má vést z budoucí tramvajové smyčky Lipová do bohunického kampusu,“ sdělila projektová manažerka Radka Matuszková.

Náklady na lávku hradí Ředitelství silnic a dálnic. Jen samotná lávka u Riviéry vyjde na devadesát milionů korun. Druhou možnost, kde překonat vytíženou silnici, budou mít chodci u velodromu. Díky oběma lávkám se pěší budou na rozdíl od nynějšího stavu pohybovat v jiné úrovni než auta. Zvýší se tím bezpečnost i plynulost provozu.

„Zamezíme tak pohybu pěším ve vymezeném čtyřpruhu, z každé strany budou betonová svodidla," řekl už dříve ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

close Harmonogram prací na velkém městském okruhu v Brně z dubna 2023. info Zdroj: ŘSD zoom_in Harmonogram prací na velkém městském okruhu v Brně z dubna 2023. Práce na velkém městském okruhu Bauerova potrvají dva roky. „V místě, kudy projede zhruba sedmnáct tisíc aut denně, sice vedla čtyřproudá silnice, ale chyběly na ní střední dělicí prvky a provoz komplikovalo, že kromě individuální automobilové dopravy silnice sloužila také pro městskou hromadnou dopravu," nastínila Loukotová.

Pro autobusy vznikne obslužná silnice. Součástí projektu bude i vybudování parkovacích ploch, které poslouží pro návštěvníky Riviéry.

Co dále?

Kromě další části velkého městského okruhu vzniká nebo začne vznikat v oblasti několik dalších staveb, jako je například nový Tuzex, smyčka městské hromadné dopravy nebo multifunkční hala.