Celkově silničáři na nosnou konstrukci levého mostu spotřebovali 1577 tun výztuže a 7773 kubíků betonu. Přivezlo jej zhruba tisíc domíchávačů. „Půl kilometru dlouhou estakádu (most na pilířích - pozn. red) bude tvořit čtyřicet polí a sedmatřicet pilířů," řekla mluvčí Trubelíková.

Betonáž pravého mostu estakády mohou stavbaři dokončit až po převedení dopravy na vybudovanou novou polovinu mostu přes řeku Svitavu. Dojít k tomu má v létě. Estakáda překlene Tomkovo náměstí, řeku Svitavu a maloměřické nádraží.

Pokračující práce na VMO Žabovřeská v Brně.
VIDEO: Detailní pohled na VMO Žabovřeská v Brně, proleťte se tunelem a galerií

Páteřní trasa dlouhá dvanáct set metrů propojí Husovický tunel a Rokytovu ulici. Dělníci mají být s touto částí velkého městského okruhu kompletně hotoví v červenci 2024. Cílem je odlehčit přetíženému středu Brna. Náklady činí zhruba téměř dvě a půl miliardy korun.