„Na stavbu jsme povolali potápěče, aby nám pomohli vyčistit koryto řeky Svratky od původních historických neodklizených stavebních zbytků, které překážely při zarážení výpažnic. Je to taková perlička," informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková. Potápěči na stavbě strávili celý den.
Stavba této části velkého městského okruhu má být hotová na podzim roku 2024. „Žabovřeská vyřeší dopravně velmi významně západní část Brna," řekl nedávno generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
V současné době řidiči projíždějí úsekem v jednom pruhu každým směrem. Od léta jezdí auta i dokončenou částí zastřešené silniční galerie. Od jara je v provozu tramvajový tunel dlouhý zhruba půl kilometru. Skládá se ze dvou částí: ražené a přesypané.
„Ražba má 333 metrů. Nebyla úplně jednoduchá, ale velmi rychlá. Zajímavostí je, že jsme tady použili stříkaný vláknobeton z polypropylenu," zmínil před časem za společnost Subterra Jiří Tesař.
Stavba velkého městského okruhu Žabovřeská je rozdělená na dvě etapy. První skončila v roce 2021, druhá má být hotová za rok. V příštím roce mají skončit i další velké stavby na velkém městském okruhu. „Ať je to Tomkovo náměstí a Rokytova, Bauerova, a nebo i oprava mostu Otakara Ševčíka. Brnu tím v roce 2024 výrazně ulevíme," konstatoval Mátl.
- Podívejte se, jak pokračuje stavba VMO Žabovřeská v Brně