Podle Vokřála chce město o poloze nádraží rozhodnout právě na základě studie proveditelnosti. „Není ještě hotová a nemáme o variantách dostatek informací. Proto jsem nehlasoval, abych nemátl lidi," řekl Vokřál.

Podle něj by bylo nešťastné, pokud by z referenda vzešla varianta, kterou by studie proveditelnosti považovala za nerealizovatelnou. Dodal, že může nastat řada patových situací na všechny strany. „Nakonec rozhodne ten, kdo drží kasu. A nedovedu si představit, že by stát šel do varianty, která by měla výrazné ekonomické nebo technické komplikace. My jako město musíme uznávat referendum a pokud se varianty nepotkají, o to náročnější jednání bude se státem," zdůraznil primátor.

Když v roce 2014 schvalovalo zastupitelstvo Brna termín referenda spolu s letošními krajskými volbami, předpokládalo se, že studie proveditelnosti bude hotová ještě před referendem, aby lidem řekla, zda jsou obě varianty možné, případně která je lepší. To se ale nestalo. Vokřál se neúspěšně snažil s přípravným výborem referenda vyjednat posun termínu.

Hašek považuje referendum bez studie proveditelnosti za zbytečné. „Je zbytečné mrhat městskými penězi a hnát lidi do takové frašky. Pokud bude studie hotová příští rok na jaře, budu iniciovat ať už z pozice hejtmana, pokud jím budu, nebo z pozice v zastupitelstvu hlasování o krajském referendu spolu s parlamentními volbami. Měli by v něm hlasovat všichni lidé, kteří jezdí vlakem do Brna," dodal Hašek.

Pro platnost referenda je nutná účast 35 procent voličů. Referendum se lidí ptá, zda chtějí modernizaci podél Nádražní ulice a jestli souhlasí s tím, aby se modernizace řešila pomocí otevřených návrhových soutěží. Brno se rozhoduje, jestli bude nové nádraží v centru o 150 metrů dál od současné polohy, nebo se přesune asi o kilometr na jih k řece.