Změna se týká přibližně dvě stě metrů dlouhého úseku mezi Marešovou ulicí a Obilním trhem. „Podélné stání je možné na straně s domy s lichými orientačními čísly," informovala mluvčí radnice Brna-středu Denisa Kapitančiková.

Odbor dopravy se zabýval i myšlenkou zavedení parkování s takzvanými parkovacími hodinami. „Neumožňovalo by to celodenní parkování obyvatelům bydlícím v této ulici," zdůvodnil ve vyhlášce vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Pro vznik parkovacích míst byl klíčový názor ze strany dopravního podniku. „Pokud tam budou řidiči stát, ostatní je budou objíždět po tramvajovém pásu. Jeho stav musíme pravidelně kontrolovat, aby se nepoškozoval. To by mohlo i zastavit dopravu," vysvětlila mluvčí dopravce Barbora Lukšová.

489
aut nechali strážníci odtáhnout z Údolní ulice za první polovinu roku. Dalších sedm set přestupků spojených s parkováním řešili v místě.

Pokud automobilová doprava poškodí tramvajový pás, dopravní podnik chce, aby parkování po straně ulice skončilo. „Bylo by lepší, kdyby se otázka parkování řešila až po plánované rekonstrukci Údolní ulice," dodala Lukšová.

Oprav se Brňané ale hned tak nedočkají. „Termín se váže na zbytek Údolní ulice a plánovanou rekonstrukci Náměstí Míru. Obecně akci plánujeme do několika let," zmínila Kapitančiková. Podle ní v té době bude s největší pravděpodobností fungovat systém rezidentního parkování, což řešení usnadní.

Za první polovinu letošního roku strážníci kvůli špatnému parkování nechali z Údolní ulice odtáhnout téměř pět set aut. „Odtahy tvoří něco málo přes třetinu případů. Pokud je to možné, snaží se strážníci projednat záležitost na místě, aby řidiče zbytečně nezatěžovali odtahem vozidla," zmínil mluvčí městské policie Jakub Ghanem.

Dalších sedm set případů špatného parkování strážníci řešili na místě pokutami.