Špatně podle něj funguje autobusová doprava. Stěžoval si na speciální linku E63, která navazuje na vlaky. „Do autobusu se vejde půlka vlaku a je plný. Musel jsem jet linkou 63, která jede oklikou a cesta je delší,“ postěžoval si student.
Problémy očekává i chrlický starosta Lukáš Fila. „Naše nádraží sloužilo pro lidi z okolních obcí jako přestupní uzel na vlaky. Je možné, že nově budou více využívat linky městské hromadné dopravy,“ popsal Fila.
Více lidé nyní jezdí i přes židenické nádraží, kam směřují vlaky třeba z Kyjova či Veselí nad Moravou.
Podle židenického místostarosty Petra Kunce je hlavní problém, že nádraží není bezbariérové. „Pro starší lidi i matky s kočárky je to dost nepříjemné. Také potřebujeme upravit parkovací plochu před nádražím. To je naše práce. Už jsme místo částečně opravovali, ale musíme ho rekonstruovat celé,“ uvedl Kunc.
Za výhodu židenického nádraží považuje nové lavičky. „Je jich asi šedesát. Lidem tam pomáhají i terénní pracovníci, což je dobře, popsal místostarosta.
Menší komfort než na hlavním nádraží vadí Mileně Balášové. „Nelíbí se mi, že musím čekat venku,“ řekla.
Zástupci Správy železniční dopravní cesty, která nádraží spravuje, změny nechystají. „Úpravy potřebné pro zajištění bezbariérového přístupu až k vlakům by znamenaly investovat nemalé peníze. Při přestavbě celého brněnského uzlu se v budoucnu počítá i s úpravou nádraží v Židenicích,“ uvedl mluvčí Pavel Tesař.
Naopak v Králově Poli si lidé novinky spojené s výlukou pochvalují. Dopravní podnik tam totiž zavedl posilovou linku tramvaje P6, která jezdí přímo na hlavní nádraží. „Nemusím přestupovat na tramvaj linky 1 , která bývala běžně plná i před výlukou,“ uvedl Brňan Petr Filip.