Podle starosty městské části Brno-Sever Rostislava Hakla si na změněný spoj lidé z Lesné zvykli a velmi často ho využívají. „Chceme, aby dopravní podnik tuto autobusovou linku zachoval. Je to jedna z nejrychlejších tras do centra," zdůraznil Hakl.

Podle starosty by brněnský dopravní podnik mohl na trase využít nově nakoupené plynové autobusy. „Ty by měly minimální dopad na životní prostředí," řekl Hakl. O tom, jak často by spoj do centra jezdil, se chce s dopravním podnikem teprve pobavit. „I kdyby šestačtyřicítka jela do centra dvakrát do hodiny, byla by to pro nás pořád výhra," sdělil Hakl.

Brněnský dopravní podnik však se zachováním linky 46 po ukončení výluky v ulici Milady Horákové na konci června nepočítá. „Výluková linka vede téměř souběžně s významnou tramvajovou tratí číslo 5, která spojuje Štefánikovu čtvrť a Moravské náměstí," sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová s tím, že ponechání linky by zvyšovalo náklady na provoz veřejné dopravy. Tu totiž Brno platí ze svého rozpočtu.