„V nejbližší době v něm začneme budovat tramvajovou trať. Její dokončení máme v plánu do konce roku," informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Kromě půlkilometrového tunelu pro tramvaje se dělníci soustředí uvnitř také na jeho padesátimetrovou únikovou štolu. V ní aktuálně dodělávají betonáž sekundárního ostění.

Tramvaje mají do tunelu zamířit za necelý rok. Jeho vybudování ve skalním masivu je součástí druhé etapy velkého městského okruhu v Žabovřeské.

Práce na celém projektu potrvají do roku 2024. „Už letos má být dokončena stavba lávky pro pěší, která je jednou z investic města," řekla nedávno brněnská primátorka Markéta Vaňková. Lidé se po konstrukci dostanou od Wilsonova lesa k řece Svratce, poprvé však zřejmě až po kompletním dokončení stavby.

Silniční galerie

Letos začnou stavbaři budovat silniční galerii, jejíž vytvoření umožní právě přesunutí tramvajové trati do skály. Dosud u této části stavby dělali hlavně přípravné práce, třeba zajistili silně porušený skalní masiv podél budoucí galerie. I nadále pak pracují na opěrných a zárubních zdech tunelu, protihlukových stěnách nebo inženýrských sítích.

Auta po dokončení druhé etapy v Žabovřeské projedou úsekem mezi Kamenomlýnským mostem a mimoúrovňovou křižovatkou Hlinky obousměrně ve dvou pruzích. Skončí tím na obou stranách dopravní špunt, kvůli němuž řidiči denně čekají v kolonách.

Práce na druhé části okruhu v Žabovřeské začaly předloni v prosinci. Ředitelství silnic a dálnic jako hlavní investor za ni zaplatí zhruba dvě miliardy korun, Brno přidá dalších 121 milionů.