Partnerem veletrhu bude Slovensko, které má podle ředitele výstaviště Jiřího Kuliše silně provázanou ekonomiku s tou tuzemskou. „Pavilon A se letos symbolicky oblékne do československých barev. Návštěvníci v něm najdou ukázku toho nejlepšího z naší společné historie,“ řekl.

Billboard s novým logem strojírenského veletrhuSoučástí společné expozice s Českou republikou bude připomínka slavných československých značek, jako jsou Tatra, Škoda nebo Zetor. „Výstava má být retrospektivou toho nejlepšího, co z Československa vzešlo, zároveň ale také ukázkou, kam se obě země posunuly a jaký inovační potenciál v nich dnes je,“ vysvětlil mluvčí výstaviště Jiří Smetana.

Ke kulatinám dostane strojírenský veletrh nové logo, které vzešlo z grafické soutěže. Autor Mikuláš Macháček se inspiroval tradičním ozubeným kolem, ale snažil se o nadčasové zpracování. „Za nejdůležitější považuji jeho lehké použití ve formátu tisku i online prostředí,“ podotkl.

Novinkou je doporučený oděv na výstaviště. „Letošní ročník je příležitostí inspirovat se u předků, kteří na veletrh chodívali oblečeni slavnostně,“ dodal Kuliš.

Na letošní výroční ročník očekávají pořadatelé návštěvnost kolem osmdesáti tisíc návštěvníků.

KLÁRA VAŠÍČKOVÁ