Výroční strojírenský veletrh? Jako připomínka Československa
Brno – Šedesátý ročník, vyprodané výstavní plochy a partnerská země Slovensko. Takové jsou tři hlavní znaky letošního jubilejního strojírenského veletrhu, který se na brněnském výstavišti bude konat na začátku října.
Partnerem veletrhu bude Slovensko, které má podle ředitele výstaviště Jiřího Kuliše silně provázanou ekonomiku s tou tuzemskou. „Pavilon A se letos symbolicky oblékne do československých barev. Návštěvníci v něm najdou ukázku toho nejlepšího z naší společné historie,“ řekl.
Součástí společné expozice s Českou republikou bude připomínka slavných československých značek, jako jsou Tatra, Škoda nebo Zetor. „Výstava má být retrospektivou toho nejlepšího, co z Československa vzešlo, zároveň ale také ukázkou, kam se obě země posunuly a jaký inovační potenciál v nich dnes je,“ vysvětlil mluvčí výstaviště Jiří Smetana.
Ke kulatinám dostane strojírenský veletrh nové logo, které vzešlo z grafické soutěže. Autor Mikuláš Macháček se inspiroval tradičním ozubeným kolem, ale snažil se o nadčasové zpracování. „Za nejdůležitější považuji jeho lehké použití ve formátu tisku i online prostředí,“ podotkl.
Novinkou je doporučený oděv na výstaviště. „Letošní ročník je příležitostí inspirovat se u předků, kteří na veletrh chodívali oblečeni slavnostně,“ dodal Kuliš.
Na letošní výroční ročník očekávají pořadatelé návštěvnost kolem osmdesáti tisíc návštěvníků.
KLÁRA VAŠÍČKOVÁ