Do plánovaného tendru na stavbu vysokorychlostní trati plánuje přizvat také jihokorejské firmy. Stavba by podle něj moha začít do pěti let.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Jakuba Ptačinského zatím odborníci vypracovávají návrhy koridoru trati. „Dělníci postaví úplně novou trať, která povede volnou krajinou. Nebude kopírovat stávající tratě, na železnici neprojedou osobní ani nákladní vlaky," upřesnil Ptačinský. A dodal, že na trati nebudou přejezdy ani přechody.

Správa pracuje s několika variantami, u jedné z nich pojedou vysokorychlostní vlaky přes Brno. Předběžně se počítá, že jeden kilometr trati přijde na miliardu korun.

Hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek o plánech ví. „Podmínkou pro výstavbu je modernizovaný železniční uzel v Brně bez něhož budeme z pohledu Evropy a dopravy odsouzeni k osudu odstrčené provincie," vysvětlil Hašek.