„Každý den takto píši dvě až tři hodiny. Nevnímám to jako zátěž, ale jako koníček," povídá cílevědomý učitel, jehož další záliba je běh maratonu.

I když Krupka na gymnáziu vyučuje středoškoláky, celá série pracovních sešitů je určená pro druhý stupeň základních škol. Podle padesátiletého pedagoga je totiž důležité zaujmout děti brzy. „Mladší děti bývají obecně tvárnější. Když se podaří nadchnout je pro matematiku, na gymnáziu poté máme snazší práci," vysvětluje zkušený pedagog, který matematiku vyučuje osmadvacet let.

Učebnice matematiky píše ředitel gymnázia z brněnských Řečkovic Peter Krupka spolu s ředitelkou Tyršovy základní školy v Kuldově ulici Michaelou Jedličkovou a učitelkou Janou Nechvátalovou ze školy v Sirotkově ulici.Motivace pro nadšené učitele byla snaha vytvořit učebnice kombinující tradiční i hravější přístup k výuce. „Ve škole se často uplatňují dvě metody. Jedna žáky driluje, ve druhé si děti poznatky odvozují samy. My chceme tyto přístupy spojit. Po odvození je dobré fakta sdělit. Zároveň je potřeba ukázat jejich vztah k praxi," myslí si matematik.

Jeho učebnice zapojuje do výkladu poznatky i z jiných předmětů. „Žáky díky tomu výuka více baví. Děti třeba mohou vypočítat, kolik má obratlů páteř nebo narýsovat tvar bojiště," konstatuje Krupka.

Trojice nadšenců chce sérii učebnic dokončit za rok a půl. Již teď ale mohou sérii vyzkoušet žáci šestých a sedmých tříd. Knihy jsou dostupné nejenom v knihkupectvích, ale používají je také některé brněnské základní školy.

LUCIA TUPÁ