Kromě toho, kudy je vhodnější trať vést, připravovaná studie pomůže stanovit, jakou rychlostí mají vlaky jezdit. „V úvahu přidá dvě stě padesát, tři sta nebo až tři sta padesát kilometrů za hodinu,“ upřesnila mluvčí.

Železnice má navázat na plánovanou rychlotrať od německých Drážďan do Prahy. „Dále povede přes Brno do Vranovic na Brněnsku, kde se napojí na modernizovanou trať směrem na Břeclav,“ dodala Šubová.

Výstavba tratě je podle dopravního inženýra Lukáše Tittla klíčová. „České republice rozhodně chybí. Pomůže vyřešit problém s kapacitou železnice,“ tvrdí odborník.

Novou rychlotrať by uvítala například Helga Martinková z Brna. „Mezi Brnem a Prahou proudí denně mnoho lidí. Cestování se jim tak rozhodně zjednoduší. Nedokáži však posoudit, jestli se stavba opravdu vyplatí,“ zamyslela se žena.