„Vyměnili jsme zhruba osm kilometrů železničního svršku, rekonstruovali dvanáct mostů a propustků pod první kolejí a dokončili jeden a půl kilometru protihlukových stěn," uvedl Ondřej Zedník ze společnosti Skanska, která má rekonstrukci na starosti.

Pracovníci už nachystali také část podchodu ve Starém Lískovci a pracovali jsme na dvou nových zastávkách Starý Lískovec a Ostopovice. „Přichystané k uvedení do provozu budou v roce 2021. V podzimních měsících jsme odtěžili asi 150 tisíc tun zemního svahu za železniční stanicí Střelice pro budoucí zdvoukolejnění trati,“ popsal Zedník.

V pátek začala výluka druhé koleje, skončí přibližně v polovině roku 2021. Trať bude v budoucnu elektrifikována střídavou trakcí, což umožní využívání moderních vlakových jednotek a ekologičtější provoz. Vybudování dvou nových podchodů pod tratí ve Střelicích a Starém Lískovci a rekonstrukce čtyř vlakových přejezdů přispěje k větší bezpečnosti cestujících a plynulosti provozu.

První etapa elektrizace trati z Brna do Zastávky skončí v listopadu 2022. Náklady jsou přes dvě miliardy korun bez daně.