„Na křižovatce evidujeme zvýšený počet dopravních nehod, řidiči nebezpečně odbočují přes koleje,“ zmínil náměstek hejtmana Roman Hanák.

Po přestavbě zůstane zachovaný přímý směr pro automobilový provoz do Bystrce a opačným směrem. „Nově vzniklá okružní křižovatka bude vyšší o čtyři a půl metru nad terénem. Tramvajová trať povede v mírném lokálním zahloubení do stávajícího terénu,“ popsal Hanák.

Pěší a cyklisté se dostanou v prostoru kamenolomu lávkou přes celý dopravní koridor, na levém břehu řeky Svratky se napojí na stávající cyklostezku podél řeky.

Úpravu křižovatky, o jejíž přípravě už Deník Rovnost informoval, vítá také bystrcký místostarosta Tomáš Jára. Každý večer se tudy lidé vrací z centra Brna do Bystrce. „Městská část se rozvíjí, přibývá počet obyvatel. Snažíme se posílit hromadnou dopravu a cyklodopravu, ale i počet aut poroste,“ řekl Jára.

Předpokládané náklady jsou 386 milionů korun. Kdy stavba začne, zatím není jasné.