VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za černé billboardy Brnu chybí miliony. Změna musí přijít z magistrátu

Brno - Kníničská ulice v brněnském Komíně je obsypaná billboardy. Na přibližně dva a půl kilometru dlouhém úseku je jich víc než šedesát. „Řádné povolení má ale asi jen půlka z nich," upozornila starostka městské části Milada Blatná.

4.4.2015 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Jak už Brněnský deník Rovnost dříve informoval, většina reklamních poutačů ve městě stojí načerno. Podle vyhlášky přitom například právě v Komíně vyjde pronájem billboardu na městském pozemku na třicet tisíc korun ročně. Majitelé parcel tak jen v Kníničské ulici přijdou za rok odhadem téměř o čtyři miliony korun. V některých městských částech jsou částky za pronájem ještě vyšší.

O peníze přichází stát, soukromí vlastníci a hlavně Brno a městské části. Blatná přesto tvrdí, že pro boj s rozmísťováním dalších reklam nemá pravomoc. „Na stavebním úřadě nám řekli, že pokud reklamu schválí odbor dopravy, policie, Brněnské komunikace, případně drážní úřad, povolení musejí vydat. Změna je potřeba z magistrátu," poznamenala.

Náměstkyně brněnského primátora Klára Liptáková, která má městský majetek na starost, se zatím problému nevěnovala. „Vím o něm a chci ho řešit, zatím na to ale nebyl čas," uvedla. Po zájmu Rovnosti se v pátek sešla se zástupci magistrátního odboru správy majetku, do jehož kompetencí dohled nad městskými pozemky patří.

Podle mluvčího magistrátu Pavla Žáry město v současnosti pronajímá jen čtyři billboardy, s těmi nelegálními se snaží bojovat. „Nepovolené reklamy na vlastní náklady odstraňujeme, za každý dáváme tisíce korun," řekl.

Jednou z těch, která za reklamní plochy platí řádně, je agentura Realmedia. Prostory dále pronajímá. „Právě kvůli velké konkurenci s nelegálními billboardy je musíme nabízet za neúměrně nízkou cenu. Dlouhodobá obsazenost ploch je přitom méně než padesát procent. Nájemné se navíc neustále zvyšuje, bohužel často přesahuje reálnou prodejní cenu reklamního prostoru. Vítězem je pak majitel černé plochy, který nikomu nic neplatí," sdělil Marcel Heide z agentury.

Právě majitelé černých ploch billboardy dávají průměrně za poloviční cenu běžného nájmu. Minulý týden v Kníničské ulici dělníci odstranili nelegální billboard firmy Avalanche Poster, která ho nabízela na internetových stránkách k pronájmu za šedesát tisíc korun ročně.

Manažer společnosti mojeBillboardy, která inzerát na svých stránkách publikovala, tvrdí, že o problému nevěděl. „Není možné, abychom obcházeli všechny billboardy, které nabízíme, a žádali něco jako jejich rodný list. Je jich příliš mnoho," vysvětlil Martin Chytrý. Právě to je ale po-dle Petra Marčišáka ze spolku Nechceme billboardy potřeba. „Kolik je v Brně nelegálních reklamních poutačů, nejde zjistit bez toho, aniž by je někdo po celém městě fyzicky spočítal," podotkl Marčišák.

ALŽBĚTA NEČASOVÁ

Autor: Redakce

4.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Taťána Malá (ANO).

Chci být poslankyní i náměstkyní hejtmana, říká Taťána Malá po úspěchu ANO

Lev Lolek a lvice Kivu spolu žijí už dva měsíce v brněnské zoologické zahradě v Bystrci.
17

Čtvrt roku života lvů v Brně: líbánky pokračují, lvíčata zatím na cestě nejsou

AKTUALIZOVÁNO

Voliči nám sečetli chyby, říká Onderka. Do sněmovny jde z druhého místa

Brno /ROZHOVOR/ - Dramatický úbytek voličů zaznamenali celostátně sociální demokraté. Ve volbách do Poslanecké sněmovny úplně propadli a získali jen necelých 7,3 procenta. Jedním z mála šťastných sociálních demokratů, který mohl slavit, se ale stal bývalý brněnský primátor Roman Onderka. Jihomoravané ho totiž 3 090 preferenčními hlasy katapultovali z šestého místa kandidátky na místo druhé. Tím mu zajistili místo v poslanecké sněmovně. „Nepočítal jsem s tím, že se do sněmovny dostanu, ale přece jenom jsem si to přál. Proto jsem dělal kontaktní kampaň. Jihomoravanům chci slíbit, že se za ně budu v Praze bojovat," řekl krátce po ukončení sčítání jihomoravských hlasů Onderka.

Volby 2017: ANO na jižní Moravě ovládlo všechna okresní města

Jižní Morava – Podobně jako na celostátní úrovni ovládlo volby na jižní Moravě hnutí ANO 2011. Jeho vítězství však nebylo tak drtivé jako v celé republice – v kraji získalo 27,4 procenta hlasů. Následuje ODS s 11,8 procenty hlasů, třetí je SPD s 11,6 procenty. Další byli Piráti, KDU-ČSL, ČSSD, komunisté, TOP 09 a Starostové a nezávislí.

Lidé ručně mleli obilí a aranžovali hroby. Na Špilberku slavili den archeologie

Brno /FOTOGALERIE, VIDEO/ - Hradním nádvořím se ozývá pípání detektoru kovů. Přístroj se pohybuje nad dlažbou a vydává pronikavé zvuky. Nedrží ho ale v ruce žádní hledači pokladů, nýbrž nadšené malé dítě. O kousek dál štípe mladá žena dříví. Místo moderní sekery však v ruce drží prehistorický nástroj. Neobvyklý pohled se v sobotu naskytnul návštěvníkům Špilberku. U příležitosti oslav Mezinárodního dne archeologie tam totiž archeologové připravili ukázky své práce a nabídli lidem i možnost vrátit se v čase.

Pro zdravější záda i mysl. Děti ve škole sedí na speciálních podložkách

Mokrá-Horákov  –  Zdravá záda i bystřejší myšlení mají děti ze základní školy v Mokré-Horákově na Brněnsku. Zúčastnily se totiž výzkumu, při kterém více než rok používaly zdravotní podložky na sezení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení