Novinka má odměnit věrné zákazníky a změnit pohled těch cestujících, kteří vnímají kontrolu jízdenek negativně. „Chceme také motivovat cestující ke koupi elektronických jízdenek, jejichž pořízení je uživatelsky pohodlnější,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Elektronickou jízdenku nyní využívá pětapadesát tisíc cestujících. Přestože na klasickou papírovou si lidé často musí vystát frontu, je oblíbenější. Jezdí na ni šestaosmdesát tisíc lidí.

Jestli možnost výhry naláká zákazníky ke koupi elektronické jízdenky, je podle ekonoma Lukáše Kovandy nejisté. „Nějaký vliv to mít může, ale nepřeceňoval bych to. Většinou se od podobných opatření víc čeká, než jaká je potom realita,“ vysvětlil.

S elektronickou jízdenkou cestuje po Brně i Magda Bařinková. „Oceňuji snahu odměňovat poctivé cestující, ale tento způsob mi připadá trochu nespravedlivý. Někoho za celý rok revizoři nezkontrolují ani jednou a jiný na něj narazí třikrát do měsíce. Takový systém je založen na náhodě a to mi nepřijde šťastné,“ řekla.

Body se držitelům elektronických jízdenek připíší na jejich internetový účet BrnoID. Na konto mohou nasbírat maximálně padesát bodů, které lze využít k zaplacení případné padesátikorunové pokuty v situacích, kdy má cestující třeba nefunkční nebo neaktivovanou kartu. Body navíc se automaticky převedou do soutěže o roční jízdenku zdarma. Každý půl rok dopravní podnik vylosuje tři výherce, první slosování je v plánu na říjen.