Organizacím se nelíbí, že pět let starý koncept nereaguje na vloni přijaté zásady územního rozvoje. Neřeší například polohu D43. „Obsahuje také jen variantu přesunu nádraží. Chceme, aby ale zpracovával i možnost modernizace ve stávající poloze," upozornil Radek Kubala za Hnutí Duha.

Náměstek primátora pro územní plánování Martin Ander se ale brání, že koncept použít nechce. „Jsem pro zpracování úplně nového územního plánu. Čtyři právní analýzy, které jsem si nechal zpracovat, potvrdily, že cesta dopracování konceptu je riziková," připustil náměstek.

Naopak za využití nehotového konceptu jsou komunističtí zastupitelé. Ve svém společném prohlášení uvedli, že zahození dokumentu, který město stál přibližně čtyřicet milionů korun, je nehospodárné.

Náměstek Ander uvedl, že na zpracování územního plánu podle konceptu tlačí Jihomoravský kraj a ministerstvo pro místní rozvoj. „To je nepřesná a zavádějící informace. Zástupci krajského odboru územního plánování a stavebního řádu se účastní odborných diskusí, ale jen jako zástupce metodického orgánu," bránila se mluvčí Jihomoravského kraje Monika Brindzáková.

Pořízení nového územního plánu mají na úterním veřejném zasedání projednat brněnští zastupitelé. Nakonec ale projednají jen informativní zprávu.

Čtěte také: Kraj zadává studii, podle které změní územní plán