A to i přesto, že v loňském roce stavba přišla o schválenou EIA, tedy vyhodnocení vlivu na životní prostředí. Bylo totiž zastaralé. „S ohledem na to, jak pokročily přípravy i pro vydané nové vyhodnocení, předpokládáme, že stavba začne v druhé polovině roku 2017," potvrdila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Stavbu za téměř tři miliardy korun přitom měli začít stavět v roce 2012.

O nové schválení budou silničáři žádat na ministerstvu životního prostředí v prvních měsících tohoto roku. „Záměry se vyhodnocují ve dvou kategoriích. Pokud půjde o zjišťovací řízení, které dělá krajský úřad, rozhodnutí je hotové do dvou měsíců. Pokud se bude vyhodnocení dělat celé od nuly na ministerstvu, vydáme jej do šesti měsíců od podání žádosti," potvrdila Dominika Pospíšilová z tiskového oddělení ministerstva.

PROBLÉMOVÉ POZEMKY

Už v lednu by Brno mohlo také vlastnit všechny pozemky potřebné ke stavbě čtyřproudové silnice v Žabovřeské ulici. Zatím městu chybí deset z nich, které vlastní společnost Login Talk podnikatele Roberta Bittóa. V polovině ledna zřejmě rozhodne tišnovský stavební úřad ve vyvlastňovacím řízení o pozemcích.

Město přesto s podnikatelem nepřestává jednat. „Zatím jsme ale žádné řešení nenašli. Neshodneme se na ceně, jakou je město ochotné za výkup pozemků zaplatit," vysvětlil náměstek primátora pro investice města Richard Mrázek.

První etapa další stavby části městského okruhu začne v mimoúrovňovém křížení s Kníničskou ulicí. V druhé u Pisárek budou stavaři razit tunely, v kterých nově pojedou tramvaje.