Stavba je podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Niny Ledvinové jedna z nejnáročnějších. „Zdržují ji především dvě skutečnosti. První je více než tři roky trvající spor s majitelem pozemků v lokalitě a následné vyvlastnění. Druhou byla nutnost zpracovat novou dokumentaci EIA,“ popsala Ledvinová.

O posouzení vlivu na životní prostředí museli silničáři žádat znovu, původní dokument z roku 2006 totiž zastaral.

Podle náměstka brněnského primátora Richarda Mrázka však není zdržení velké. „Pracovali jsme s předpokládaným termínem zahájení stavby. Lhůty se posouvají kvůli získání stavebního povolení, s tím nic nenaděláme. U tak významné stavby je důležitější, aby byla dobře připravená,“ zdůraznil.

Podle Loukoty však měla být vyřešená už dávno. „Dopravní situace je tam neúnosná,“ řekl. 

Odsun začátku další etapy velkého městského okruhu nevadí žabovřeskému starostovi Pavlu Tyralíkovi. „Jsme rádi, že se stavba vůbec zahájí. Odklad mě nepřekvapuje. Byli jsme předem upozornění, že se začne až v létě,“ konstatoval.

Stavba bude rozdělená do dvou etap. „Nyní vybíráme zhotovitele stavby a žádáme o stavební povolení. Dokončení předpokládáme v prosinci roku 2019. Na druhou etapu se zpracovává dokumentace pro stavební povolení. Předpokládáme zahájení v dubnu příštího roku a dokončení v roce 2023,“ popsala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Po získání stavebního povolení chystá další kroky i náměstek brněnského primátora Richard Mrázek. „Poté už bude možné nastavit jasný harmonogram, takže začneme stavbu znovu probírat s lidmi,“ řekl.

První etapa stavby v Žabovřeské zahrnuje území od vyústění budoucího tramvajového tunelu po Kníničskou radiálu. Její součástí bude i oprava silničního mostu přes Žabovřeskou ulici. První část oprav má stát 350 milionů korun.

Ve druhé etapě dělníci prorazí tunel pro tramvaj, přeloží tramvajovou trať a rozšíří stávající silnici.